kandinsky Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 Hei. Jeg skulle hatt sykemelding for en periode i vinter, hvor jeg ikke hadde mulighet til å møte opp på studieplassen min pga dødsfall i nær familie. Fastlegen min er ikke ledig før om 3 uker (noe som er for sent, for min del). Er det noen mulighet for å få det et annet sted? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 Mener at man har rett til å være borte fra skolen pga dødsfall, i såfall så skal du ta kontakt med rektor som vil stryke fraværet for deg : http://elevombud.no/elev/rettigheter-i-offentlig-skole/ *velferdsgrunner (for eksempel alvorlig sykdom eller død i familien) Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 5. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2012 Det er dessverre ikke snakk om VGS eller offentlig skole. Jeg går en 2-årig fagskole, og denne fraværs-perioden går utover lånet mitt (lånekassen), sånn jeg har forstått det. Lenke til kommentar
Stifi Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 Du bør vel da ta en snakk med rektor på den skolen, deretter sende et brevt til lånekassen og beskrive situasjonen din. Evnt, at du ref til samtalen med rektor. Tho, ville vært best å sende en kopi av sykemeldingen fra fastlegen din som vedlegg i brevet. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 Tilbakedatering av sykemelding er problematisk. Jeg mener å huske at legen ikke har lov til dette såfremt du ikke var inne til konsultasjon den dagen. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 Dødsfall i familien gir vel uansett ikke sykemelding. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå