Torwar Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Er det noen som har peil på hvordan man seriekobler 2 psu så de virker som en ? Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Det er mye lettere å koble de to strømforsyningene opp mot hvert sitt utstyr. Altså hvis du setter peltierelementet på en og resten av maskina på den andre. Så vil PCn din fungere helt fint. Bare husk å starte begge strømforsyningene! (kortslutt grønn og valgfri svart kabel i atx kontakten). Men er problemet ditt slik at kun de to psuene samlet kan gi nok strøm til ditt prosjekt må du nok gå for løsningen du har sikta deg inn på, ja. Hvordan du trygt kan utføre det, vil jeg ikke ha mulighet til å fortelle deg. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Er det noen som har peil på hvordan man seriekobler 2 psu så de virker som en ? Det er en stor fordel å ha like strømforsyninger hvis du skal gjøre dette. Jeg vet det ligger et par artikler på www.procooling.com som forklarer seriekobling og parallellkobling av PSU`er. DrErling Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 http://www.sweclockers.com/html/artikel/ar...wpsu.php?page=1 Lenke til kommentar
johanlo Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Når du snakker om å seriekoble, mener du at du vil ha dobbel spenning? Eller mente du egentlig parallellkobling, slik at du kan levere mer strøm? Lenke til kommentar
Torwar Skrevet 29. august 2003 Forfatter Del Skrevet 29. august 2003 Det jeg mener er vel paralelkoble så jeg får foreks 2x500 watt og samme spenning ja Lenke til kommentar
johanlo Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Teoretisk ser jeg ingen grunn til å ikke kunne parallell-koble to PSU`er. Men for å være på den sikre siden ville jeg ha seriekoblet en diode på begge PSU`ene, slik at strømmen bare kan gå i en retning. Hvis de to PSU`ene ikke leverer nøyaktig samme spenning, så vil det gå strøm tilbake til en av PSU`ene. Dette skjer ikke hvis det brukes en diode. Men som sagt er dette teoretisk... Det finnes sikkert folk her som har mye mer greie på PSU`er enn det jeg har. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 En diode hadde kanskje vært bra. men da måtte du justere spenningen opp (hvis det går an). Du får et spenningsfall på 0.7V, dvs at du får 4.3V ikke 5.0V, og da fungerer det ikke. Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Er det noen som har peil på hvordan man seriekobler 2 psu så de virker som en ? Ja du tar "PS-On pinnen fra den en hk kablen og lasker den til "PS-On" på den andre hk kabelen . Da vil psu nr2 slå seg på når du slår på pc'n . Ikke lask hele greia da kan du få problemer. Sjekk hær http://www.microplex.no/rubweb/ressurser/s...orsyninger.html Lenke til kommentar
Torwar Skrevet 31. august 2003 Forfatter Del Skrevet 31. august 2003 Prøde det My War skrev om å kobble sammen PS-on(grønne kabelen) på begge psu;ene og det funka 100% En q-tech 400 w Nr1 og en Astech 200 w nr2 psu. Utrolig enkelt og genialt Thanks Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Barre hyggelig og kunne hjelpe Lenke til kommentar
jonhs Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Er det noen som har peil på hvordan man seriekobler 2 psu så de virker som en ? Tror du mener paralellkoble! Hvis du seriekobler blir spenninga som skulle vært 12v blitt 24 volt (2x større) Lenke til kommentar
Torwar Skrevet 31. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2004 (endret) Ja jeg mente paralellkoble Endret 31. juli 2004 av Razer63 Lenke til kommentar
animania Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Har noen parallellkoblet 12V railene noen gang? Jeg har en strømforsyning som skal kjøre et TEC-element + vannkjøling, ikke noe annet, men jeg er usikker på om den klarer jobben. Tenkte at viss jeg parallellkobler railene ville jeg få mer amps tilgjengelig. Jeg hadde tenkt å bruke en Chieftec 410W (klikk for link til Microplex) Eller? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Det går antagelig bra, da 12V railer sjeldent er helt separate. For mer info om PSU oppbygging: http://www.playtool.com/pages/psumultirail/multirails.html Lenke til kommentar
animania Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 (endret) oi, takker... det var en nyttig artikkel forresten så glemte jeg at vannkjølinga kjører på 230V nettstrøm, så da blir det utelukkende TEC'n som trekker strøm Endret 19. mai 2007 av animania Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå