Gå til innhold

Serie koble psu

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er mye lettere å koble de to strømforsyningene opp mot hvert sitt utstyr. Altså hvis du setter peltierelementet på en og resten av maskina på den andre. Så vil PCn din fungere helt fint. Bare husk å starte begge strømforsyningene! (kortslutt grønn og valgfri svart kabel i atx kontakten).

Men er problemet ditt slik at kun de to psuene samlet kan gi nok strøm til ditt prosjekt må du nok gå for løsningen du har sikta deg inn på, ja. Hvordan du trygt kan utføre det, vil jeg ikke ha mulighet til å fortelle deg.

Lenke til kommentar
Er det noen som har peil på hvordan man seriekobler 2 psu så de virker som en ? :shrug:

Det er en stor fordel å ha like strømforsyninger hvis du skal gjøre dette. Jeg vet det ligger et par artikler på www.procooling.com som forklarer seriekobling og parallellkobling av PSU`er.

DrErling

Lenke til kommentar

Teoretisk ser jeg ingen grunn til å ikke kunne parallell-koble to PSU`er. Men for å være på den sikre siden ville jeg ha seriekoblet en diode på begge PSU`ene, slik at strømmen bare kan gå i en retning. Hvis de to PSU`ene ikke leverer nøyaktig samme spenning, så vil det gå strøm tilbake til en av PSU`ene. Dette skjer ikke hvis det brukes en diode. Men som sagt er dette teoretisk... Det finnes sikkert folk her som har mye mer greie på PSU`er enn det jeg har. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 10 måneder senere...
  • 2 år senere...

Har noen parallellkoblet 12V railene noen gang?

Jeg har en strømforsyning som skal kjøre et TEC-element + vannkjøling, ikke noe annet, men jeg er usikker på om den klarer jobben.

Tenkte at viss jeg parallellkobler railene ville jeg få mer amps tilgjengelig.

Jeg hadde tenkt å bruke en Chieftec 410W (klikk for link til Microplex)

Eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...