spamex Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 Hei Jeg kom opp i Prevensjonsmiddel og kjønnssykdommer i naturfag i prøve muntlig. Jeg jobber med å skrive så mye fakta jeg finner om prevensjonsmiddel nå og jeg har lagt merke til det er litt som er likt mellom P-produkter, som f.eks. P-stav, og P-sprøyte Det jeg lurer på er hva som er likt med alle P-produkter? Om noen kunne ha sendt en link eller skrivd ned en liste eller noe sånt hadde vært veldig snillt:) -WilliamMJ Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 Alle skal forhindre graviditet? 2 Lenke til kommentar
spamex Skrevet 4. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2012 Ja, men tenkte litt mer på hvilke bivirkninger og fordeler/ulemper de har likt. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 De er nok ikke like der, dessverre. Minipillen, p-staven og p-sprøyten inneholder f.eks ikke østrogen som andre p-prevansjonsmiddler, og vil derfor ikke øke risikoen for blodpropp. (som er den store stygge ulven når man prater om p-preparater) P-ringen f.eks er ett lavdoseringsmiddel iforhold til de andre siden det fungerer lokalt og ikke trenger å gå gjennom hele blodomløpet ditt før den skal fungere der den skal. Noe som derimot kan hende uansett hvilket p-preparat du begynner på er mindre ting som uregelmessige blødninger, kviser, kvalme, vektøkning og humørsvingninger. Lenke til kommentar
spamex Skrevet 4. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2012 Tusen takk for svar. Skal få det med i presentasjonen. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 Husk at vektøkning og humørsvingninger er noe som en del leger er skeptiske på, da det sikkert er flere pasienter som bare har spist for mye eller bitchet for mye og vil heller ha noe å klage på enn å prøve å arbeide med sin egen selvdisiplin og personlighet Lenke til kommentar
spamex Skrevet 4. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2012 (endret) Takk for tipset Men er det ikke sånn at det er bevist at hormoner og slikt kan gjøreat man får vektøkning og humørsvinginger? Endret 4. juni 2012 av WilliamMJ Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 Ikke for vektøkning, nei. De er uenige på det feltet. Lenke til kommentar
spamex Skrevet 4. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2012 Ok Bra jeg fikk vite det før jeg tok det med Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg