Gå til innhold

Hjelp!! Vifta på skjermkortet går ikke!

Clintern

Anbefalte innlegg

Nå er jeg skikkelig nervøs her..

Da jeg våkna idag tenkte jeg å ta en liten sjekk for å sjekke at alt i PC-en så bra ut, og evt støvsuge litt. Åpna maskinen, alt så bra ut. Stramma litt på skruene på hovedkortet. Men så til saken:

Jeg starta opp PC-en uten det ene sidestykket på kabinettet,alt så bra ut. MEN så ser jeg altså at vifta på grafikkortet står stille.GULP.. Men maskinen funka jo fint for det. Lukter litt(ikke mye) svidd etterhvert men PC-en går for det. Så kom jeg på at jeg syns det lukta litt svidd her en dag for tja... en drøy uke sida oxo. Jøye meg,har da jeg brukt PC-en i over en uke uten fungerende vifte på G-kortet, kan det være mulig? hm... Anyway, jeg spiller flere timer hver dag og i strekk og spilla låser seg aldri. Rart.. Leste et annet innlegg her om en som ville ta av vifta på Geforce2 GTS kortet sitt,men det måtte han absolutt ikke gjøre. Og når t.o.m geforce2 MX kort blir svidd uten vifte. Jaja.. Geforce kortet mitt lever visst fremdeles takket være kjøleribba som sitter kombinert med vifta(vifta er standard som fulgte med kortet). Vil dere anbefale meg å gjøre noe med saken?? hehe *dumt spørsmål kanskje*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen er sikkert utrolig heldig med kortet sitt..Men, GTS jo en del bedre og trenger mer kjøling enn et MX kort.

jaja..jeg skal sjekke at ledningen til vifta sitter ordentlig og fjerne evt støv som sitter i vifta.

Imorra den 11. februar er det akkurat ett år og 3 måneder siden jeg kjøpte kortet.På tide med noe nytt? Jepp! Og det blir det snart også :smile:

Lenke til kommentar

Tok ut skjermkortet nå og rensa vifta,rimelig støvete. Nå går den igjen men utroooooooolig tregt :sad: trenger visst en ny vifte. Men det får holde foreløpig. Kortet klarte seg uten vifte en ukes tid så da bør den overleve selv med en vifte som kun går i ca 100-200 RPM.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-10 19:47, Clintern skrev:

Tok ut skjermkortet nå og rensa vifta,rimelig støvete. Nå går den igjen men utroooooooolig tregt :sad: trenger visst en ny vifte. Men det får holde foreløpig. Kortet klarte seg uten vifte en ukes tid så da bør den overleve selv med en vifte som kun går i ca 100-200 RPM.

Drypp en dråpe olje på akslingen til vifta, du må sikkert fjerne et klistremerke. Bruk så tynn olje som du finner, f.eks. symaskin-olje eller sykkelkjede-olje. Da blir det sikkert fart på sakene :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...