Retningslinjer Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 Hva er best og velge som linje på vgs når jeg skal studere økonomi videre? Lenke til kommentar
St€rk Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 Det er ingen studier som krever økonomifag, men det kan være greit å ha hvis du uansett ikke har noe annet du trenger/vil. Husk at realfag gir deg realfagspoeng og språk gir nå ett poeng i tredje. Hvis du er god i realfag eller språk, har du alt å vinne på det. Selv tokk jeg R1/r2 + fy2/fy3, og samøkonomi 1 og 2, pluss økonomistyring i andre. Da får jeg 3 realfagspoeng, pluss litt enkel økonomi- Lenke til kommentar
Payung Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 R1+R2 bør du velge. Økonomi-fagene på vgs gir deg så og si ingen hjelp. Skulle jeg valgt ville jeg valgt R1+R2, politikk og samfunn, og så er det egentlig ett fett med resten. Politikk og samfunn rett og slett fordi det er viktig lærdom du har bruk for resten av livet. Lenke til kommentar
St€rk Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 R1+R2 bør du velge. Økonomi-fagene på vgs gir deg så og si ingen hjelp. Skulle jeg valgt ville jeg valgt R1+R2, politikk og samfunn, og så er det egentlig ett fett med resten. Politikk og samfunn rett og slett fordi det er viktig lærdom du har bruk for resten av livet. Alt etter sin smak. Fysikk er lærdom du har bruk for resten av livet. Ikke et fag på vg som gir deg så mange nye tanker og spørsmål. Hvis du er flink i realfag, anbefaler jeg det på det sterkeste. Matte er bare matte, det er viktig, men fysikk er matte med masse spennende teori. Lenke til kommentar
Payung Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 R1+R2 bør du velge. Økonomi-fagene på vgs gir deg så og si ingen hjelp. Skulle jeg valgt ville jeg valgt R1+R2, politikk og samfunn, og så er det egentlig ett fett med resten. Politikk og samfunn rett og slett fordi det er viktig lærdom du har bruk for resten av livet. Alt etter sin smak. Fysikk er lærdom du har bruk for resten av livet. Ikke et fag på vg som gir deg så mange nye tanker og spørsmål. Hvis du er flink i realfag, anbefaler jeg det på det sterkeste. Matte er bare matte, det er viktig, men fysikk er matte med masse spennende teori. Matte er viktig for resten av utdannelsen hans (økonomi). Men helt enig i det du sier om fysikk. Angrer ikke ett sekund på at jeg hadde det. Lenke til kommentar
Retningslinjer Skrevet 5. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2012 Jeg tenker å ha fysikk. Det er spennende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå