Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

[Løst] Privatisteksamen i Naturafag M/P

Anbefalte innlegg

Jeg har privatisteksamen i naturfag nå på lørdag i muntlig/praktisk. Har hørt at jeg ikke skal gjøre noen forsøk, bare forklare teoretisk siden jeg bare har et år naturfag fra før? Og hvordan er opplegget egentlig? Får vi utdelt oppgave og skal prate om den eller er det en test med svaralternativer? Hjelp!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan fortelle hvordan jeg opplevde eksamen:)

Da det var min tur, ble jeg først sendt inn til lærer og sensor. Der skulle jeg trekke en oppgave. Da det var gjort, måtte jeg gå på et forberedelsesrom. Der skulle jeg arbeide med oppgaven min i en halvtime før jeg skulle inn. Da fikk jeg skrive et stikkordsark, så jeg hadde noe å forholde meg til. Dette måtte leveres inn til lærer og sensor da jeg var ferdig. Jeg husker ikke hva oppgaven var, men det var to stykker + forsøk. Veldig enkelt og greit egentlig.

"Forsøket" jeg fikk var å forklare en brenselcelle.

Så spurte han meg om jeg kunne svare på oppgaven jeg hadde fått utdelt. Jeg snakket utifra det jeg hadde forberedt. Til slutt stilte han meg spørsmål om oppgaven, der jeg hadde litt huller, og litt utenfor oppgaven, men fra samme læremål som jeg trakk. For jeg trakk et læremål, og oppgaven var formet utfra det. Så det var ikke spørsmål fra et helt annet kapittel.

Du har nok allerede hatt skriftlig eksamen, og det var jo en skriftlig test med svaralternativer, så det får du ikke på eksamen på lørdag. Muntligpraktisk eksamen er bare snakking+ forsøk.

Og du skal nok gjøre forsøk, ja. Da jeg hadde privatisteksamen i naturfag, hadde jeg hatt faget før og man skal uansett ha et forsøk, eller noe lignende. Det er jo en grunn til at det heter muntligpraktisk eksamen:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Hei! Beklager for å åpne opp tråden her igjen, men jeg skal ha privatisteksamen i naturfag om en uke så bare har et kort spørsmål. Det står så lite om utførelsen av realfagseksamener på nett... Jeg har hatt den skriftlige allerede, men har igjen den muntlig-praktiske delen. Da du fikk forsøket elektrolyse av kobberklorid, utførte du forsøket med alt utstyr eller forklarte du bare teorien bak forsøket?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...