Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi a4 | 5.000 | bør jeg kjøpe?

Anbefalte innlegg

Om man får et tilbud på en Audi A4 til 5000 kr, bør jeg kjøpe?

Jeg har ikke lappen enda, er 17 år, og skal gå mekken, og det er noen små feil på bilen jeg selv kunne prøve å fikse tenkte jeg.

Jeg har ikke så veldig mye info om bilen bortsett fra at den funker, er nemmelig min far som selger den.

Feil: Er noe elektrisk feil, og batteriet tømmes fort, har fått tips om at det er dynamoen som må byttes. (har prøvd å bytte batterier opp til flere ganger)

Har ikke drevet med bil før, men vil lære meg, derfor jeg vil kjøpe meg en bil, som jeg kan se litt på, og ha en klar til jeg tar lappen.

Spørsmål: er det vansklig og bytte dynamo, og hvor mye koster oftest en ny / brukt dynamo?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en Yaris 07 modell jeg må bytte dynamoen på nå. Min var veldig enkel og komme til og lett å få ut, brukte skrallesett. For at jeg skal kjøpe ny dynamo koster det ca 6500 kr. Hvis man gjør det på et merkeverksted hadde det kostet 10,6k. Så man kan spare masse.

Søk på Meca og finn ut hvilken type dynamo du trenger og hvor mye den vil koste. Søk med registreringsnr på bilen og all info kommer opp. For å bli sikker på at det er dynamoen som er gåen kan man også feilsøke på den, eller få noen andre til å gjøre det. Triconor kan gjøre det for deg.

Også hørt noe om at man kan "pante" en dynamo og kjøpe en ny billigere, men det er noe du må snakke med de der du eventuelt skal kjøpe ny dynamo.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Siden du skal gå mekken, har du jo rikelig med verktøy og erfaring vil komme etterhvert. Men du må huske på at audi er en dyr bil å kjøpe deler til.

Saxy98

Lenke til kommentar

Kilde??

Min erfaring er at deletilgang for VAG er ganske omfattende. Med andre ord er det lett å få tak i billige deler. For min bil betalte jeg f.eks. 1100 for komplett ruville registerrem sats. Full mulitlink forstilling får du til f. eks. 3-3500 kroner (4-4500 hvis du skal ha Meyle).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...