Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

åpen for spørsmål ! transeksuell !

krix

Anbefalte innlegg

Da har jeg startet min egen blogg:) der kan dere spørre om hva du måtte lure på:D

er åpen :D

http://mysecretliiife.blogg.no

sitat:

( en venn skrev om meg <3 )

"I går så nevnte jeg veldig kjapt og kortfortalt litt om Malin, en utrolig hyggelig jente og utrolig pen. Hun har lenge hatt lyst til at jeg skal skrive litt om seg og bloggen sin. Jeg kan jo begynne med å nevne at bloggen hennes er www.mysecretliiife.blogg.no. - Besøk bloggen hennes! Bloggen ble først og fremst startet opp, hun skulle få et sted å skrive om hvem hun er og ha et sted å skrive ned sine tanker om det og få muligens råd fra andre og støtte. Noe som hun da også får gjennom meg og flere, vil jeg tro. - Hvis ikke, er dem RARE alle sammen!

Jeg har som sagt blitt fast leser av bloggen hennes og leser den flere ganger om dagen. Prater også med henne via andre kommunikasjons middler og synes det er helt vidunderlig å prate med henne, så å se og lese hva hun har opplevd igjennom livet sitt og hvordan hun har tenkt å følt, er helt sjokkerende. Når jeg også oppdager at hun fremdeles får stygge kommentarer og den slags, blir jeg såret ved at hun blir såret/skuffet. - Det er bare helt idiotisk å rakke ned på andre bare fordi dem er anderledes enn seg selv, forstår det bare ikke. Rett og slett.

Malin er en person som er i begynnelsen av å endre kjønnet sitt, nemlig fra gutt til jente. Slik som mange andre i verden, har Malin et guttenavn som de fleste kjenner henne som, men jeg bagynner å venne meg til at det er Malin en skal kalle henne for. Malin er et fint jente navn og et navn som denne personen kommer til å passe godt og bruke godt. Tilbake til guttenavnet, er det Kristoffer. Det er også et fint navn, men nå er det Malin det er snakk om. En hyggelig og søt jente.

( Som dere ser, er Malin enda en gutt, med tanke på at det er en lang prosess for å bli en jente, men hun er i gang for å bli den hun egentlig er. )

Dere har vel nå klart å få med dere at Kristoffer/Malin går igjennom en prosess for å bli jente, med andre ord så er han en MTF, Male To Female. Noe som er så sinnssykt awesomme! - Dere våger ikke å slenge dritt til henne altså. Slutt med det! Det tar mye mot å komme ut av skapet som homse, dragqueen, bifil, lesbisk, transkjønnet eller hva man nå måtte være.

I dag så fikk jeg vite av Malin at det lille jeg hadde skrevet betød veldig mye for henne og at hun kom i sjokk ut av det, og det er rørende å få høre slikt av andre å se at det du skriver og synes om en blir tatt i mot med glede. Nå i skrivende stund, fikk jeg vite av Malin, at hun har opplevd noe positivt, nemlig meg! - Ble utrolig glad og rørt da hun sa det. Sier bare, hvem er det som ikke vil være venn med Malin? Finnes dere, er dere rett og slett tafatte.

( Jeg har veldig lyst til å vise dere et bilde av Malin, men vet ikke om jeg helt får lov til det. Tror jeg gjør det for det, siden hun selv har lagt det ut på nettet, da er det jo der fra før av uansett. )

Her har dere pene og søte Malin. Synes hun er utrolig søt og pen, føler jeg gjenntar meg selv når jeg sier det, men det blir jo sagt så mye siden jeg mener det og vil få frem i lyset at Malin er hyggelig og et menneske en kan stole på. - Har dere noen problemer med at Malin går igjennom det hun må for å bli seg, drit i å snakk med henne. Prøver du å forstå greit, men prat når du forstår situasjonen hennes!

Personlig vil jeg bare si at jeg synes det er utrolig trist å vite at Malin har opplevd det hun har gjort og enda så får hun negativitet rundt seg. Velger igjenn å få frem at jeg ikke kjenner henne helt som person, men jeg lærer å kjenne henne hver dag og nå kan jeg si at hun er på vei oppover. Hun skrev jo selv at hun vil begynne å gå med mer jente klær og den slags, men at hun er uvitende om mote og merker og diverse slikt. Siden jeg er så snill, sa jeg at jeg kunne hjelpe henne med noe, i hvert fall hva jeg synes er fint og tøft. Det er bra at du vil gå med jente klær og spør etter hjelp, men spør etter hjelp hos de rette personene.

Egentlig, bør jeg avrunde her for jeg kommer bare til å gjennta meg hele tiden med å si at det å skifte kjønn er helt greit og det er ikke noe feil eller galt med det. Tenker jeg stopper meg nå ved å skrive noe mer om Malin, uten om at jeg er veldig glad i deg og at du er et super godt menneske <3 Stå på! Du kommer deg igjennom dette, og ikke tenk på det negative. Fokuser på det positive rundt deg.

GLAD I DEG VENNEN!! <3<3

Endret av krix
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann!

La meg bare si at jeg synes det er modig og positivt av deg å liksom "stå fram", og på den måten bidra med ditt inntrykk til en allmenn forståelse av at seksualitet og tenningsmønstre sånn generelt innebærer variasjon.

Når det er sagt så har jeg selv hørt at for et foster, så bestemmes kjønnet i hjernen før det bestemmes i kroppen. Og at poenget da er at i noen tilfeller så er ikke disse to enige.

Jeg skulle svært gjerne likt å høre dine tanker og refleksjoner rundt dette.

Lenke til kommentar

Heisann!

La meg bare si at jeg synes det er modig og positivt av deg å liksom "stå fram", og på den måten bidra med ditt inntrykk til en allmenn forståelse av at seksualitet og tenningsmønstre sånn generelt innebærer variasjon.

Når det er sagt så har jeg selv hørt at for et foster, så bestemmes kjønnet i hjernen før det bestemmes i kroppen. Og at poenget da er at i noen tilfeller så er ikke disse to enige.

Jeg skulle svært gjerne likt å høre dine tanker og refleksjoner rundt dette.

har du lest bloggen min?:p

iallefall kan jeg svare på noe?:p

Lenke til kommentar

har du lest bloggen min? :p

Ja, altså dvs. jeg leste forsiden og fikk med meg at du var trans.

Og det er helt OK og jeg fnyser ikke av deg, men jeg er bare nysgjerrig da i og med at du står fram.

Jeg er nysgjerrig på hvor tidlig du selv begynte å føle at du identifiserte deg mer som jente. Fordi min noe ignorante oppfatning er at 13 år er egentlig litt sent, og egentlig litt mot den der seksuelle identifiserings-alderen, hvor det kan være mye forvirring.

Mer for all del, bordet er ditt og nå har jeg da kanskje gitt deg et par innstikkere så kjør på. :)

Lenke til kommentar

Så en dokumentar om folk som ville bli det motsatte kjønn en gang. Hvis du hadde oppdaget dette før puberteten kunne legen gitt deg noe stuffs som faktisk kunne forandret deg til en jente I think.

Lenke til kommentar

Så en dokumentar om folk som ville bli det motsatte kjønn en gang. Hvis du hadde oppdaget dette før puberteten kunne legen gitt deg noe stuffs som faktisk kunne forandret deg til en jente I think.

faktisk ikke;)

snakket med legen min om det:P

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Da har jeg startet min egen blogg:) der kan dere spørre om hva du måtte lure på :D

Skal lese bloggen din etter hvert - men vil bare spørre om du er tilfreds med legningen din, og er du så åpen at du lever fullt ut legning og liv?

Lenke til kommentar

Så du kan ikke operere eller noe?

ikke middel greier

gjennomsnittsalderen for en slik opperasjon er 21 år:)

Så det er en sjangse da altså :)

Ønsker deg iallefall lykke til ;)

takk:P

Da har jeg startet min egen blogg:) der kan dere spørre om hva du måtte lure på :D

Skal lese bloggen din etter hvert - men vil bare spørre om du er tilfreds med legningen din, og er du så åpen at du lever fullt ut legning og liv?

ikke enda:P

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
GODE VENNER ER GODT Å HA ! SPESIELT NÅR MAN ER SPESIELL!

Denne synes jeg var snerten - har du lagd den fra eget hode?

:)

Lenke til kommentar

Har ikke denne bloggen der vært oppe til diskusjon før? TS som da var attention whore, og ikke kunne svare for hvorfor han ville skifte kjønn eller kunne noe som helst om temaet... :whistle:

Ser ikke mye forklarende i bloggen heller...

Jeg kjenner en kompis som nå er venninne :p Lang prosess, ikke helt smertefri og det følger med en del sosiale utfordringer. Folk hun trodde var venner/kjente o.l. som snur ryggen o.s.v...

Lang historie kort, vi som har sosiale antenner og intellektuell kapasitet er selvfølgelig enda venner med henne og lite har forandra seg. Bare mange ting som blir forklart med tanke på tidligere oppførsel og slikt.

No stress... :thumbup:

Lenke til kommentar

Har ikke denne bloggen der vært oppe til diskusjon før? TS som da var attention whore, og ikke kunne svare for hvorfor han ville skifte kjønn eller kunne noe som helst om temaet... :whistle:

Ser ikke mye forklarende i bloggen heller...

Jeg kjenner en kompis som nå er venninne :p Lang prosess, ikke helt smertefri og det følger med en del sosiale utfordringer. Folk hun trodde var venner/kjente o.l. som snur ryggen o.s.v...

Lang historie kort, vi som har sosiale antenner og intellektuell kapasitet er selvfølgelig enda venner med henne og lite har forandra seg. Bare mange ting som blir forklart med tanke på tidligere oppførsel og slikt.

No stress... :thumbup:

Nei? bloggen har ikke vært oppe til diskusjon før.. den ble laget for under 48 timer siden ..

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...