Ghosterix Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Hei Et lite spørsmål til dere MAC-folk: Jeg skal handle inn en G5 til en ansatt som sitter med grafisk produksjon. Jeg har jo alltid brukt PC, så mac er jo ikke akkurat mitt område. Men det er nå slik at grafikeren vil ha MAC og det er jo forståelig nok det. Det blir vel sannsynligvis en G5 2*2Ghz og 20" LCD, men jeg lurte litt på om man kun kan handle dette på store.apple.com eller om det finnes andres alternativer? Det er jo relativt kostbare saker dette her. Noen som har kommentarer/forslag? Maskinen skal benyttes til produksjon at bilder til reklamebrosjyrer etc. --> Jeg trenger ikke forslag til PC da dette er uaktuellt til dette...har nok av PC'er til andre arbeidsoppgaver :wink: Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Tror egentlig dette hadde värt smartere å poste i aMac-forumet. Det billigste måten å kjöpe en G5 + 20" må väre å dra over til New York og kjöpe det i Apple Store på Soho. (G5 2.2 er enda ikke for salg i butikker) Den smarteste måten å få tak i en er å kjöpe den på www.apple.no Trykk på Store. Da får du opp den norske nettbutikken med norske priser. Når det gjelder nye maskiner så er disse billigst hos Apple. Skal du derimot ha maskiner som ikke produseres lenger kan du finne de billig hos feks www.officeline.no En G5 2x2 GHz kommer til å väre operativ i maaange år fremover så det er nok värdt en invistering. 512 MB RAM er minimum, men husk at RAM kan kjöpes andre steder enn Apple. Etter hva jeg vet er den RAM'en Apple leverer Kingston som jo er svindyrt! Noe annet du burde tenke på er at 2x2GHz maskinen har så vidt begynt å bli levert til de förste kundene i USA. Det kan sikkert ta hvertfall en mnd för den kommer til Norge. Lenke til kommentar
Ghosterix Skrevet 29. august 2003 Forfatter Del Skrevet 29. august 2003 Jeg har fått med meg at den enda ikke er leveringsklar, men det er ingen krise. Vi har en MAC idag, men det begynner å dra på årene. Hvis den kun er å få hos applestore har jeg forsåvidt fått svar på det viktigste spørsmålet mitt. Da er det bare å vente på at den blir tigjengelig. På applestore påstår de 7-8 ukers leveringstid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå