Gå til innhold

[Løst] Ødelegge datamaskin


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg ville prøvd å skade kablene, gjerne powerkabel til disk eller til HK. Mulig du greier å "dra hardt" i en eller flere kabler slik at kobberet inni ryker men at isolasjonen fortsatt ser intakt ut. da er det lett å reparere etterpå når du vet hva som er gæærnt, og det lar seg ikke oppdage uten å måle kabelen, og det fører ikke til noen permanent skade på utstyret.

Lenke til kommentar

jeg ville prøvd å skade kablene, gjerne powerkabel til disk eller til HK. Mulig du greier å "dra hardt" i en eller flere kabler slik at kobberet inni ryker men at isolasjonen fortsatt ser intakt ut. da er det lett å reparere etterpå når du vet hva som er gæærnt, og det lar seg ikke oppdage uten å måle kabelen, og det fører ikke til noen permanent skade på utstyret.

 

Smart, kanskje jeg skal røske til på strømforsyninga :D

Lenke til kommentar

Det enkleste er faktisk å ta dette i flere steg :

 

Steg 1 :

Endring i Bios : Senk Volt på minnet flere hakk, pass på at det blir akkurat nok til at dataen "fungerer" men ikke nok til at den kan kjøre stabilt. Avhengig av brikkene må du enten ned på 1.7 (DDR2) eller ned på 1.3-1.4 DDR3 (eller mer). Ustabilt minne kan irriterer mye spesielt når maskinen stadig vekk går i blåskjerm.

 

Steg 2 :

Noen små endringer i selve hardwaren :

Her må du nå begynne å herpe litt , noe av dette kan gjøres enkelt uten skader :

Løsne litt på Hd kablene.

Løsne litt på Strøm kablene.

Løsne på Cpu vifta sin kabel (men da må du også huske på å sette bios til å ikke reagere på dette).

Lenke til kommentar

Hvorfor ødelegge den?

Høres jo helt idiotisk ut.

Snakk heller om problemene, eller sett rett og slett vekk PC-en. Eventuelt kan du jo fjerne et viktig kort eller prosessor, og gjemme det på et lurt sted? :)

 

Dumt å kaste penger ut av vinduet.

 

Penger er ikke noe problem, han har blitt så avhengig at han skulker skolen for å spille i stedet, livet hans består i korte trekk av å stå opp, spille til langt på natt, repeat.

 

Da tror jeg jeg prøver meg på å putte minnebrikkene i mikroen, om ingen kommer med noe enda bedre :D

 

husk at du kan ende opp med skadet mikro, og brannfare (tviler). Kan du filme? :p

Lenke til kommentar

Man er ganske konfliktsky når man ber sønnen sin om å ødelegge noe for en annen sønn så man slipper å ta tak i selve problemet.

 

Konfliktsky? Du vet veldig lite om hvordan broren min er. Jeg vil ikke utdype meg i noen stor grad, postet ikke dette innlegget i familie og barn forumet heller :p

Lenke til kommentar

Er jo ikke verre enn å åpne strømforsyningen og kappe ene lederen fra 220V inn. Da vil PC være død uten at det er lett å finne ut av. Og det er bare å lodde den på igjen om nødvendig.

 

Eller som nevnt å tulle litt med minne i BIOS slik at den ikke vil boote.

 

Mikro, alu på minne osv ville jeg ikke gjort. Ja, hovedkort og strømforsyning ville blitt kortsluttet (av alufolie i DIMM slot altså).

Endret av AYHJA-eier
Lenke til kommentar

Det mest realistiske er å gjøre som Malvado foreslo, nemlig å senke spenningen til minnet eller / og CPU. Da vil maskinen starte på vanlig måte, men den vil "fryse" eller slå seg av straks han begynner å spille på den. Da vil han oppfatte det som at det har oppstått en hardwarefeil og han får ikke brukt maskinen før den evt. er reparert. Samme konklusjonen vil jo oppstå uansett hva dere gjør med den, men med dette forslaget så koster det kr. 0.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...