Gå til innhold

[Løst] Ødelegge datamaskin


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Dette er kanskje et litt uvanlig spørsmål, men jeg trenger noen forslag til hvordan jeg kan ødelegge en pc. Det må ikke påføres noen ytre skader, for det skal helst se ut som om den har tatt kvelden av seg selv.

 

Noen forslag jeg har tenkt på:

- Kverke strømforsyninga

- Ta ut prosessoren og la den gjennomgå i mikroen

- Rive av/knekke av noen vitale deler fra hovedkortet

 

Datamaskinen jeg skal ødelegge eies av pappa, og det var han som spurte meg om jeg kunne kverke den. Det er noen i huset med store spillproblemer og aggresjonsproblemer så det er viktig at det ikke er synlig at noen har ødelagt den :tease:

 

Takker for svar :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finnes utrolig mange måter å kverke en data på ;

 

favoritten min er å ta av batteriet, sette den i mikrobølgovnen på 700W i ca 5 minutter. Prøv å sett den inn igjen etter dette! :-D

 

Det er snakk om en stasjonær pc, glemte å nevne det :p

Lenke til kommentar

Finnes utrolig mange måter å kverke en data på ;

 

favoritten min er å ta av batteriet, sette den i mikrobølgovnen på 700W i ca 5 minutter. Prøv å sett den inn igjen etter dette! :-D

 

Det er snakk om en stasjonær pc, glemte å nevne det :p

Da er det en ting og gjøre! Piss på skjermen, bæsj på tastaturet, sprut whisky og slush på harddisken!
Lenke til kommentar

Hvor kverka skal den bli? Fullstendig herpa, eller noe som er reverserbart?

Et alternativ kan jo være å ta ut minnebrikkene, ta aluminiumsfoliefolie over hele kontaktflaten, stappe det inn igjen og så starte maskinen. Dette BURDE skape noen fine kortslutninger både på minne og hovedkort. Når det er gjort skrur du av maskinen igjen (om den ikke allerede er død), fjerner folien og setter brikkene tilbake på plass. Samme kan med fordel gjøres med skjermkortet. Sørg da for å gjøre dette samtidig med minnebrikkene, da det allerede kan være for sent etter at du har gjort det med minnene! :-)

Lenke til kommentar

Fjern et par transistorer på hovedkort, skjermkort og i strømforsyninga. Ta av prosessor og bøy/brekk noen koblingspunkter. Hiv minnebrikkene i og/eller prosessor mikroen. Kjør 220volt rett i noen kontakter som skal ha 12volt.

Gjør helst alt sammen.

Lenke til kommentar

Hvor kverka skal den bli? Fullstendig herpa, eller noe som er reverserbart?

Et alternativ kan jo være å ta ut minnebrikkene, ta aluminiumsfoliefolie over hele kontaktflaten, stappe det inn igjen og så starte maskinen. Dette BURDE skape noen fine kortslutninger både på minne og hovedkort. Når det er gjort skrur du av maskinen igjen (om den ikke allerede er død), fjerner folien og setter brikkene tilbake på plass. Samme kan med fordel gjøres med skjermkortet. Sørg da for å gjøre dette samtidig med minnebrikkene, da det allerede kan være for sent etter at du har gjort det med minnene! :-)

 

Takk det hørtes ut som en god måte å utføre det på, er det kun hk og minnet som tar kvelden da? :D

 

Det hørtes ut som en knallide, minnebrikker er ikke alt for dyre, så de kan kjøpes inn om pc'n skal brukes igjen :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412453

destruktivt:

X komponent i mikroen

Løsne CPU-kjøler, skru på pcen, kjør prime95

kortslutt noe på hovedkortet

riv noe SMD komponenter av hovedkortet med tang

start pcen og poke rundt med skrujern til noe kortslutter

 

"Ikke destruktivt":

Ødelegg kabelen til harddisken

Legge plastikk over eller fjern den grønne lederen til 24/20-pin strømkabel så ikke psu starter.(ville dette fungert?)

(klarlakk i (noen av) minneslots på HK)

Lenke til kommentar

Sterk magnet på harddisken ødelegger harddisken.

CPU-en kan godt kjøres uten CPU-kjøler, dog den vil avslutte av seg selv, bare å starte igjen!

Tulle rundt i BIOS

Løsne på transistorer.

 

What ever floats your boat.

Lenke til kommentar

Billigere å ta opp problemet med broren din :)

 

Nå vil jeg ikke ramse opp alt, men vi har prøvd i snart to år og ingenting hjelper. Han blir bare sur, truer om selvskading og går bananas, funnet ut at det her er det eneste som kan funke.

 

Jeg ville da kanskje ikke permanent skadet pcen, tilfelle han går bananas fordi pcen ikke fungerer. Ta ut rambrikker feks

Lenke til kommentar

Ta ut prosessoren om han ikke kan særlig mye? Da har du en fult fungerende Pc senere.

 

Nei, han har ikke peiling på HW, jeg som satt den sammen for to år siden :p Men jeg er redd for at han skal hente noen venner hjem, og få dem til å se på det. Han skjønner nok greia rimelig kjapt om CPU'n mangler :p

 

Raskt spm, noen som vet om jeg kortslutter HK om jeg tar ut minnebrikkene og kjører dem i mikroen og setter dem tilbake? :D

 

Billigere å ta opp problemet med broren din :)

 

Nå vil jeg ikke ramse opp alt, men vi har prøvd i snart to år og ingenting hjelper. Han blir bare sur, truer om selvskading og går bananas, funnet ut at det her er det eneste som kan funke.

 

Jeg ville da kanskje ikke permanent skadet pcen, tilfelle han går bananas fordi pcen ikke fungerer. Ta ut rambrikker feks

 

Han skjønner raskt at RAM brikkene er borte, må se ut som pc'n har tatt kvelden av seg selv, for da kan han ikke rette aggresjonen mot noen, annet enn pc'n da :p

Lenke til kommentar

Hvorfor ødelegge den?

Høres jo helt idiotisk ut.

Snakk heller om problemene, eller sett rett og slett vekk PC-en. Eventuelt kan du jo fjerne et viktig kort eller prosessor, og gjemme det på et lurt sted? :)

 

Dumt å kaste penger ut av vinduet.

 

Penger er ikke noe problem, han har blitt så avhengig at han skulker skolen for å spille i stedet, livet hans består i korte trekk av å stå opp, spille til langt på natt, repeat.

 

Da tror jeg jeg prøver meg på å putte minnebrikkene i mikroen, om ingen kommer med noe enda bedre :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...