enden Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Ja greit, skal slutte å poste...tok det bare opp så det kunne prates litt om siden det har vært en ganske stor sak :-? Klart det er lov å snakke om det. Det hørtes bare så news-bullet ut på den måten du fremstilte det. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 btw, vi leser nyheter vi andre og, så vi vet det alt... Trenger sikkert ikke poste det her når det er hovedoppslag på de fleste større avisen (online) vel.. jeg leste det nå først her! ingen grunn til ikke å poste sånne ting synes nå jeg.. ikke alle som har stålkontroll på alle nettavisene til enhver tid. Jeg og! Synes det bør være lov å skrive noe selv om det er skrevet før Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 På ett vis bør ikke den som lagde viruset bli hengt ut som en synder, jeg synes nesten at man bør selv være ansvarlige for å beskytte seg mot slikt. Vet dette høres rart ut, men det er litt vanskelig å forklare min tankegang Den egentlige synderen er, etter min mening, Microsoft som tar seg betalt i dyre dommer for programvare som egentlig ikke fungerer (på mange vis, i dette tilfellet sikkerhetsmessig). Og jeg respekterer selvfølgelig at andre mener noe helt annet. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 tss, han slipper sikkert unnabtw, vi leser nyheter vi andre og, så vi vet det alt... Trenger sikkert ikke poste det her når det er hovedoppslag på de fleste større avisen (online) Jeg visste det ikke før nå (har ikke lest aviser ENDA i dag riktignok. Men synes også det er greit å få en diskusjon rundt emnet. Hvis du ikke liker emnet, så er det da vel bare å la være å lese det? Lenke til kommentar
enden Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Klart det er lov å snakke om det. Det hørtes bare så news-bullet ut på den måten du fremstilte det. Jeg mener og at man bør kunne diskutere det, men da bør diskusjonen starte med et utgangspunkt annet enn bare å ramse opp en nyhet. Eks: MsBlaster mannen er tatt. Synd det ikke skjedde etter 1. November, for da ville han fått livstid. Jeg mener at det er fortjent. Hva mener dere? Dette er starten på en diskusjon - ikke bare oppramsing fra en eller annen nyhetsartikkel. Poenget mitt er at nyheter finner man over alt. På dette forumet har man muligheten til å diskutere og kaste nytt lys over en sak som ikke er kommet godt fram i media, eller diskutere hvilke meninger man har om saken. Litt mer ontpoic. Jeg er delvis enig med cecolon i at dette er mye MS sin feil. Men igjen, er det bilprodusenten sin feil hvis en idiot velger å kjøre ned 40 mennesker på vei fra Trondheim til Oslo? Det er jo den som med viten og vilje utsetter andre for uakseptabelt innhod/oppførsel som må stå til ansvar for skadene som oppstår. Når det gjelder mulighetene for livstid i fengsel for et virus som kan føre til skade på liv og helse så kan det virke litt drøyt å kaste barn under myndighetsalderen i fengsel fordi de ikke vet bedre. Men hva skal en gjøre? Dere burde forstå at det er hackere som gjør programmene bedre (M$ for exempel) Helt klart. Det finnes mange eks ahckere som har startet/jobber i sikkerhetsfirmaer og lever av å teste programmer og nettverk for feil. Men er det riktig å gi credit til folk som bare slippe ut virus for så å gjemme seg bak det faktum at dette kan føre til et sikrere windows? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 bla bla bla... burdet fått livstid Egentlig ikke, siden han egentlig har gjort oss alle brukere oppmerksomme på enda en bug i windows som gjordet maskinen vær lett tilgjengelig for alle som har litt peiling. Han burde heller få som straff å rette opp alle sikkerhets hullene i windows Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 bla bla bla... burdet fått livstid Egentlig ikke, siden han egentlig har gjort oss alle brukere oppmerksomme på enda en bug i windows som gjordet maskinen vær lett tilgjengelig for alle som har litt peiling. Han burde heller få som straff å rette opp alle sikkerhets hullene i windows Det er livstid Lenke til kommentar
kommers Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Har dere også lagt merke til at i enhver nyhetssak angående Parson (som selv hevder han egentlig ikke er den virkelige bakmannen bak MSBlaster, men kun modifiserte den originale utgaven) så nevner de at han er overvektig? Synes bare dette virker litt kunstig, da det _egentlig_ ikke har så mye med saken å gjøre. Føler nesten at journalistene bare skal gni det inn i et forsøk på å gjøre han mest mulig patetisk, ettersom han har vært "slem" og laget virus. Vil også si meg delvis enig med cecolon, man må selv ta en del av ansvaret for egen sikkerhet, og man kan ikke sitte og surmule for at kråka flyr inn i varmen fordi man ikke har montert glass i vinduene hjemme, hvis dere skjønner... Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Dr3as: hehe Kommer vel litt an på hvordan man vil sammenlikne dette. Ser man det på som sikkerhetsvakten som ikke har låst dørene etter seg og noen da som velger å gå inn i bygningen, eller på mannen som kjører ned 40 stykker blir saken ganske ulik! Men det er selvfølgelig kritikkverdig å lage et virus som ødelegger programvare. Hadde det kommet med anti-MS-propaganda, eller lastet ned fix, hadde saken kanskje vært en annen.. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Dere burde forstå at det er hackere som gjør programmene bedre (M$ for exempel) Helt klart. Det finnes mange eks ahckere som har startet/jobber i sikkerhetsfirmaer og lever av å teste programmer og nettverk for feil. Men er det riktig å gi credit til folk som bare slippe ut virus for så å gjemme seg bak det faktum at dette kan føre til et sikrere windows? Ja, men hadde det ikke vært for folk som han til å begynne med, hadde det ikke vært bruk for de til å rette opp feil heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå