Astrid E. Saltveit Skrevet 4. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2012 (endret) Ja, nå er jeg mektig irritert!!! Jeg aksepterer at det er nødvendig med reklame på et nettsted som dette. Men den siste til Sony som ligger øverst på siden til Bildekritikken er hakket mer forstyrrende enn jeg finner akseptabelt - nærmere bestemt den sekvensen med en dame i svetet. Bevegelig reklame tar mer fokus enn stille reklamebilder, greit nok - men når den bevegelige raklamen i tilleg sender ut lysglimt blir det direkte fysisk ubehagelig. Dette er et forurm hvor man sitter og bruker øynene ganske intenst og dette blinkende uvesenet føler jeg rett og slett blir temmelig belastende. Ja, da har jeg både kastet ut en tråd som kanskje andre også har en mening om - skal vel noe til å få dette stoppet, men det er lov å prøve seg! Og kanskje kan man blant de ansvarlige være litt mer bevisst på dette for ettertiden....? Endret 4. juni 2012 av Astrid E. Saltveit 3 Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 4. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2012 Installer ADblocker og Flashblocker, presto er dritten vekke Lenke til kommentar
droidy Skrevet 4. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2012 Installer ADblocker og Flashblocker, presto er dritten vekke ..og dermed tar man resten av smørja også.., som ikke har gjort vedkommende en flue fortred. Det er en grunn til at det er reklame på sidene.., de er jo nødt til å tjene inn igjen litt. 1 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 4. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2012 Nå kan ikke jeg svare på vegne av Akam eller noen andre, men slik reklame på Tek-nettverket har jeg bare opplevd en gang. Da klaget jeg på samme måte som deg og fikk til svar at dette skulle ikke ha skjedd. Det var skjedd en glipp og de godtok normalt ikke slik reklame. Og vips var den borte. Det er sikkert det samme som har skjedd nå. Men, igjen, jeg kan ikke svare på vegne av dem. Kan bare spekulere. Lenke til kommentar
world wide weird Skrevet 4. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2012 Hva, har du ikke adblock til nettleseren din? -Søk "adblock + (navnet på nettleseren)", last ned, og all reklame forsvinner. Slike protester har det vært fra leserne tidligere, uten at det hjelper. De som driver nettstedet vil heller pøse på med reklame som blinker og hopper, slik at brukerne blokkerer all reklame, enn å vise roligere reklame som er til å leve med. De har enda ikke skjønt at en flash-reklame er det samme som ingen reklame. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 4. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2012 Reklame som er til irritasjon er ikke av noen verdi for verken oss eller annonsørene, så dette har jeg tatt videre opp i systemet, så får vi se hva som skjer. Dukker det opp reklamer som er plagsomme er det for øvrig best at dere i fremtiden sender en mail til meg om det, slik at vi kan få gjort noe med problemet. 4 Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 4. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2012 De som driver nettstedet vil heller pøse på med reklame som blinker og hopper, slik at brukerne blokkerer all reklame, enn å vise roligere reklame som er til å leve med. Dette er ikke korrekt. Det er ikke VI som ikke har forstått dette, men produsentenes reklamebyråer rundt om kring. Vi ønsker en viss type reklamer her hos oss, og all erfaring tyder på at roligere og mer informative reklamer gir bedre utnytte for annonsøren, men de fleste produsenter som annonserer hos oss har internasjonale reklamebyråer som dikterer hvordan annonsene skal se ut over hele verden. Vår annonseavdeling har dermed valget mellom å akseptere det, eller gå uten reklame. Sistnevnte har vi dessverre ikke råd til, og gjorde vi det ville Akam gått konk rimelig kjapt. Heldigvis er økonomien i år bedre enn i fjor, og det betyr at vi kan takke nei til de verste reklamene. Dermed er vi for denne gang kvitt annonser for krillolje og magemidler og annet ræl. Og takk og pris for det! For øvrig har vi et sterkt skille mellom annonsesalg og redaksjon, av presseetiske hensyn. Faktisk er det slik at våre annonseselgere kan få forhåndsinfo om produkter som skal slippes, uten at redaksjonen får den samme informasjonen. Jeg som fagredaktør har en slags vetorett for de helt verste reklamene, men bare i helt ekstreme tilfeller. 6 Lenke til kommentar
world wide weird Skrevet 4. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2012 Det er ikke VI som ikke har forstått dette, men produsentenes reklamebyråer rundt om kring. Jaja, ikke vet jeg hvem som ikke har forstått, men resultatet er det samme for brukerne. Er ikke dette ganske enkelt å løse ved å prise sjenerende reklame slik at de som absolutt må ha slik reklame betaler det som det faktisk koster når brukerne blokkerer alle annonser i lang tid? Lenke til kommentar
Astrid E. Saltveit Skrevet 4. juni 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. juni 2012 Reklame som er til irritasjon er ikke av noen verdi for verken oss eller annonsørene, så dette har jeg tatt videre opp i systemet, så får vi se hva som skjer. Dukker det opp reklamer som er plagsomme er det for øvrig best at dere i fremtiden sender en mail til meg om det, slik at vi kan få gjort noe med problemet. Fine greier! Lenke til kommentar
Astrid E. Saltveit Skrevet 4. juni 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. juni 2012 Installer ADblocker og Flashblocker, presto er dritten vekke Takk for tipset - men - nå er Safari Adblocker installert, og det gjør så langt ingen forskjell....? Kan meget vel være jeg har gjort ett eller annen feil, men jeg har sjekket etter beste evne og fått opp en melding om at alt skal være i orden. Kanskje er det et hull i systemet, for det skal visstnok ikke nødvendigvis få bort all reklame - har du noen flere tips å komme med? Lenke til kommentar
amund Skrevet 4. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2012 Er ikke dette ganske enkelt å løse ved å prise sjenerende reklame slik at de som absolutt må ha slik reklame betaler det som det faktisk koster når brukerne blokkerer alle annonser i lang tid? Ettersom annonsemateriellet er så og si aldri klart når avtalene signeres er jeg redd dette kan bli vanskelig å gjennomføre i praksis. Det er heller ikke så enkelt å lage regler som beskriver hvor grensen skal gå for blinking og bevegelse i en annonse, selv om vi gjerne skulle differensiert pris på annonsering etter et slikt mål. Det ironiske i dette er at vi gang på gang ser at rolige, enkle annonser fungerer bedre enn annonser med mye animasjon. Dette forteller vi selvsagt annonsørene, men i tilfeller hvor kampanjene er styrt sentralt er det vanskelig å nå gjennom. Terje (som har jobbet mest med bildekritikken) er på kontoret i morgen, og da skal vi se om det er noen tekniske grep som kan gjøres for å minimere dette problemet på bildekritikken. Lenke til kommentar
Astrid E. Saltveit Skrevet 4. juni 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. juni 2012 Er ikke dette ganske enkelt å løse ved å prise sjenerende reklame slik at de som absolutt må ha slik reklame betaler det som det faktisk koster når brukerne blokkerer alle annonser i lang tid? Ettersom annonsemateriellet er så og si aldri klart når avtalene signeres er jeg redd dette kan bli vanskelig å gjennomføre i praksis. Det er heller ikke så enkelt å lage regler som beskriver hvor grensen skal gå for blinking og bevegelse i en annonse, selv om vi gjerne skulle differensiert pris på annonsering etter et slikt mål. Det ironiske i dette er at vi gang på gang ser at rolige, enkle annonser fungerer bedre enn annonser med mye animasjon. Dette forteller vi selvsagt annonsørene, men i tilfeller hvor kampanjene er styrt sentralt er det vanskelig å nå gjennom. Terje (som har jobbet mest med bildekritikken) er på kontoret i morgen, og da skal vi se om det er noen tekniske grep som kan gjøres for å minimere dette problemet på bildekritikken. Jeg setter stor pris på at dere tar problemstillingen alvorlig - da kan en jo håpe det gir resultater etterhvert. Og i dette tilfellet - det er i alle fall ingen tvil om at jeg har fått visse negative assosiasjoner til firmanavnet og logoen Sony! Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 4. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2012 (endret) Installer ADblocker og Flashblocker, presto er dritten vekke Takk for tipset - men - nå er Safari Adblocker installert, og det gjør så langt ingen forskjell....? Kan meget vel være jeg har gjort ett eller annen feil, men jeg har sjekket etter beste evne og fått opp en melding om at alt skal være i orden. Kanskje er det et hull i systemet, for det skal visstnok ikke nødvendigvis få bort all reklame - har du noen flere tips å komme med? AD-block fungerer sånn at når du drar pekeren over et irritasjons-element får du en liten tag på siden av irritasjons-elementet som det står "block" på trykk på den og legg til filter/add filter. Endret 4. juni 2012 av Nautica Lenke til kommentar
Astrid E. Saltveit Skrevet 4. juni 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. juni 2012 Installer ADblocker og Flashblocker, presto er dritten vekke Takk for tipset - men - nå er Safari Adblocker installert, og det gjør så langt ingen forskjell....? Kan meget vel være jeg har gjort ett eller annen feil, men jeg har sjekket etter beste evne og fått opp en melding om at alt skal være i orden. Kanskje er det et hull i systemet, for det skal visstnok ikke nødvendigvis få bort all reklame - har du noen flere tips å komme med? AD-block fungerer sånn at når du drar pekeren over et irritasjons-element får du en liten tag på siden av irritasjons-elementet som det står "block" på trykk på den og legg til filter/add filter. Ille, værre, værst... Det eneste som skjer når jeg gjør som du sier er at da får jeg opp et nytt Safarivindu med den virkelige reklamensiden fra det gjeldende firma...! Lenke til kommentar
world wide weird Skrevet 4. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2012 Er AdBlock aktivt? Lenke til kommentar
world wide weird Skrevet 4. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2012 Er ikke dette ganske enkelt å løse ved å prise sjenerende reklame slik at de som absolutt må ha slik reklame betaler det som det faktisk koster når brukerne blokkerer alle annonser i lang tid? Ettersom annonsemateriellet er så og si aldri klart når avtalene signeres er jeg redd dette kan bli vanskelig å gjennomføre i praksis. Det er heller ikke så enkelt å lage regler som beskriver hvor grensen skal gå for blinking og bevegelse i en annonse, selv om vi gjerne skulle differensiert pris på annonsering etter et slikt mål. Jeg har liten forståelse for at dere ikke klarer å ha regler for hva slags annonser dere tar inn. Det kan umulig være noe problem å lage en prisliste som viser at annonser koster 1 million kroner pr blink. Da vet annonsørene hva de har å forholde seg til, og vil sannsynligvis velge et mindre irriterende uttrykk. Lenke til kommentar
Tjernshaugen Skrevet 4. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2012 Støtter TS, den reklamen er utrolig ubehagelig og gjør at jeg fortest mulig scroller meg unna - reklamepåvirkningen blir derfor for min del 0 eller i minus. Kan jo installere blokkering, men det beste ville jo vært dressur på reklameprodusentene. Lurer litt på hvordan mennesker med epilepsi opplever den blinkingen? Lenke til kommentar
Astrid E. Saltveit Skrevet 4. juni 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. juni 2012 Er AdBlock aktivt? Jeg kommer ikke lenger enn at jeg får bekreftet at programmet er innstallert. Jeg har ikke fått til å sette noe sombol for dette i verktøylinjen, slik det fremkommer på illustrasjonen din, og jeg har heller ikke fått opp noe som gjør meg i stand til å aktivere det. Lenke til kommentar
world wide weird Skrevet 4. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2012 (endret) Er AdBlock aktivt? Jeg kommer ikke lenger enn at jeg får bekreftet at programmet er innstallert. Jeg har ikke fått til å sette noe sombol for dette i verktøylinjen, slik det fremkommer på illustrasjonen din, og jeg har heller ikke fått opp noe som gjør meg i stand til å aktivere det. Gå til "Safari / valg / tillegg". Slå på AdBlock. Symbolet kan du legge til verktøylinjen ved å gå til "Vis / Tilpass verktøylinjen". Klikk-og-dra symbolet til der du vil ha det på verktøylinjen. Endret 4. juni 2012 av world wide weird 1 Lenke til kommentar
Astrid E. Saltveit Skrevet 4. juni 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. juni 2012 Er AdBlock aktivt? Jeg kommer ikke lenger enn at jeg får bekreftet at programmet er innstallert. Jeg har ikke fått til å sette noe sombol for dette i verktøylinjen, slik det fremkommer på illustrasjonen din, og jeg har heller ikke fått opp noe som gjør meg i stand til å aktivere det. Gå til "Safari / valg / tillegg". Slå på AdBlock. Symbolet kan du legge til verktøylinjen ved å gå til "Vis / Tilpass verktøylinjen". Klikk-og-dra symbolet til der du vil ha det på verktøylinjen. Jipppiiiiii!!! Det funker som en drøm! Jeg hadde lastet ned et program som het nesten det samme, men dette var jo veldig lett å få til - Tusen takk for hjelpen - dette var en stor lettelse! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg