Gå til innhold

Hvor i loven står det at du har rett på det du har kjøpt?

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt hvordan jeg skulle skrive dette, men jeg prøver! Har kjøpt noe på internett, der du betaler for det innpå nettsiden deres med PayPal. Dette var et digitalt produkt som jeg kjøpte, og etter at man har betalt så skal det bli sendt på mail til den som kjøpte det. Jeg gjorde dette, men jeg fikk aldri den mailen hvor jeg kunne laste ned det jeg kjøpte.

Hvor i loven står det at eieren av nettsiden er pålagt og sende meg det, når jeg har kjøpt det. Kan dere skrive noen lover her, helst på Engelsk da eieren er engelsk. Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er et godt spørsmål. Forbrukerkjøpslovens §§ 6 regulerer leveringstid, og sier at "Tingen skal leveres innen rimelig tid etter kjøpet, hvis ikke noe annet er avtalt", men så vet jeg da ikke om forbrukerkjøpsloven er riktig lovverk å referere til i denne sammenheng.

Er selgeren yrkesselger/opptrer i næringsvirksomhet? Hva er det du har kjøpt? Omfattes selger i det hele tatt av norsk lovgivning?

Lovverket i Norge er skrevet på norsk, altså finnes det ingen engelske paragrafer å vise til.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Dersom du har kjøpt en internett-tjeneste med paypal er det vel høyst sannsynlig en utenlandsk selger? Da skal du slite med å få ham til å bry seg om norsk lovverk.

Uansett, dette følger av norske lov av 1687. Avskaler skal holdes. Det er et grunnleggende prinsipp i et rettssystem, og for den saks skyld en forutsetning for at et samfunn overhodet skal fungere. Du trenger ikke lovbestemmelser - det man har avtalt er man bundet av.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...