Ubrilium Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 Hei! Hvor lenge må streiken vedvare for at muntlig eksamen (13-15 juni- vg2) skal bli avblåst? Har hørt at man skal ha en viss tid med veiledning av lærerne før eksamen. Lenke til kommentar
Slemdorull Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 Muntlig eksamen Dersom sensor eller eksaminator (faglærer) er i streik, så vil ofte eksamen avlyses. Man får en merknad på vitnemålet om "dispensasjon" fra eksamen. Standpunktkarakteren man har vil altså bli stående som eneste karakter i faget på vitnemålet. Lenke til kommentar
eveant Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 Ok, så hva betyr dette i prakis? Er det noe serlig stor sjangse for at det ikke blir muntlig eksamen? Lenke til kommentar
Ubrilium Skrevet 4. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2012 Alle faglærerne mine er tatt ut i streik, og jeg blir trukket ut i muntlig eksamen 13. juni. Hvordan er sannsynligheten for at jeg kommer opp nå når det bare er 7 skoledager til 13.juni? Lenke til kommentar
Slemdorull Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 Ok, så hva betyr dette i prakis? Er det noe serlig stor sjangse for at det ikke blir muntlig eksamen? I korte trekk vil det si. Hvis sensor streiker i eksamensperioden vil det bli avlyst. Lenke til kommentar
Ubrilium Skrevet 4. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2012 ja, det skjønner jeg, men har også hørt at man skal ha en viss forberedelsestid med faglærerne før man blir trukket ut. Lenke til kommentar
Slemdorull Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 De fleste skoler har et system der elevene har tilgang på faglærer, men det er faktisk ingen rettighet i seg selv. Hvis læreren er i streik vil dette ligge utenfor skolens kontroll. Desverre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå