Gå til innhold

Bytte primær lagringsdisk

Anbefalte innlegg

Har installert OS på en SSD, som er satt til bokstav C, og en vanlig HDD med spill/prog. satt til F.

Alt av installeringer og div. vil automatisk legge seg til C, men den er det lit plass på, selvfølgelig. Men jeg lurer på om det går ann å dirigere alt over mot F uten å måtte gjøre det manuelt hver gang jeg installerer noe? Så ikke på dette som noe problem i starten, men når ett spill lastes ned uten at jeg kunne velge hvor det skal, så må jeg finn en løsning.

Er dette mulig? Kan prøve å forklare bedre om det er nødvendig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil fraråde deg til å endre standard installasjonsmappe til en annen disk. Om du gjør det så vil det uansett være mange programmer som likevel lagrer masse filer på C disken.

Det er tross alt ikke mye arbeid å manuelt installere programmene på en annen plass.

Første steg bør være å omlokalisere Mine dokumenter. Dette er enkelt, bare høyreklikk mine dokumenter --> egenskaper. Resten sier seg selv.

Det er også lurt å konfigurere nettlesere og andre program som du benytter til nedlasting til å laste ned på den store disken din. Det er ikke noe god ide å fylle opp skrivebordet med masse iso-filer og stæsj når du kjører ssdd som systemdisk.

Endret av geir__hk
Lenke til kommentar

Greia er at det er visse spill som ikke gir meg muligheten til å velge hvor jeg vil installere. Tenker da på sånn som Mythic Patcher, nedlasting/installasjonsprogram for Warhammer online, som bare velge C selv og starter nedlastingen. Dette fungerer på samme måte på andre slike installasjonsprogrammer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...