Gå til innhold

Objektiver fra 400d til 60d?

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å oppgradere fra 400d til 60d.

Jeg har objektivet som fulgte meg 400d + Canon EF-S55-250mm f/4-5.6 IS

Kan jeg bruke dem på 60d? Er objektivene til 60d mye bedre eller er det like greit å bare kjøpe kamerahuset og bruke de objektivene jeg allerede har?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Objektivene dine vil fungere helt fint på 60D. Hvis du har 18-55mm med IS som kit i dag, så er den mer eller mindre lik den som kommer i det billigste 60D kitet. Den er det jo ingen grunn til å kjøpe en gang til.

Har du tenkt å selge 400D-en, eller beholde den som et reservehus?

Lenke til kommentar

Men er de like god som de som følger med 60d?

Det kommer an på hvilket objektiv du velger. En ny 18-55mm er ikke noe bedre enn den gamle. Men ettersom du vurderer 60D, så anbefaler jeg at du også bruker noe mer penger og kjøper den med en 15-85mm. Det er et klart bedre og mer allsidig objektiv enn 18-55mm.

Hvis jeg bestemmer meg for å kjøpe nytt selger jeg 400 :)

Det er muligens lettere å selge med objektivet.

Lenke til kommentar

Ser den, får tenke litt og dra å se hvor mye større den gjør kameraet. Syns 15-55 er så lett å ta med. Tusen takk for hjelpa!

Hvis du synes 15-85mm blir for stor, så kan du ta en titt på Tamron 17-50mm f/2.8 VC. Den er mer lyssterk og skarpere en 18-55mm-en; men er ikke så stor som 15-85mm. den er dog noe større enn 18-55mm.

Bare hyggelig å kunne hjelpe.

Lenke til kommentar

Da jeg kjøpte mitt Canon 400D var det det Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II som fulgte med. Det er et dårlig objektiv.

Senere kameraer ble solgt med Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS som er ganske godt.

Om trådstarter har 18-55mm II, så kan det være verdt å betale noen kronene ekstra for å få med det vanlige kit-objektivet (18-55 IS).

Ellers er normalzoomene Tamron 17-50/2.8 (VC), Canon 15-85 /3.5-5.6 og Canon 17-55 /2.8 gode alternativer. Du kan sikkert få et pakke-tilbud om du handler alt i samme butikk.

Det vil være lettere å selge 400D om det har et objektiv. Selv 18-55 II er bedre enn ingenting.

Lenke til kommentar

Da jeg kjøpte mitt Canon 400D var det det Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II som fulgte med. Det er et dårlig objektiv.

Senere kameraer ble solgt med Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS som er ganske godt.

Om trådstarter har 18-55mm II, så kan det være verdt å betale noen kronene ekstra for å få med det vanlige kit-objektivet (18-55 IS).

Ellers er normalzoomene Tamron 17-50/2.8 (VC), Canon 15-85 /3.5-5.6 og Canon 17-55 /2.8 gode alternativer. Du kan sikkert få et pakke-tilbud om du handler alt i samme butikk.

Det vil være lettere å selge 400D om det har et objektiv. Selv 18-55 II er bedre enn ingenting.

Tusen takk for tips! Jeg har sjekket nå og jeg har ikke IS men II. Tror jeg venter på feriepenger og kjøper alt nytt hvis jeg først skal gjøre det.

Lenke til kommentar

Tror jeg venter på feriepenger og kjøper alt nytt hvis jeg først skal gjøre det.

Det er mulig å spare endel på å kjøpe brukt.

Denne pakken med 60D m/17-55++, ser ok ut. Normalzoomen koster alene 7000 ny.

Er det andre brukanes?

Canon EF-S55-250mm f/4-5.6 IS

eller bør det og opgraderes?

Canon EF-S55-250mm f/4-5.6 IS er regnet for å være svært god i forhold til hva den koster. Den er i tillegg mye mindre og lettere enn alternativene. Det er ingen grunn til å bytte det før du forstår behovet.

(Canon 400D er også brukandes. Det er fremdeles like godt som da det var nytt og "Best i test".)

Lenke til kommentar

Canon har hatt EF fatningen siden 1987.

Og EF-s fatningen siden 2003.

Begge disse fatningene passer til ditt kamera(rødt merke og hvitt merke)

Det er det som er hele poenget med slike kamerasystemer. At man kan benytte samme optikk når man velger å kjøpe nytt kamerahus.

EF-s 55-250 går for å gi relativt bra bildekvalitet i forhold til prisen(selv om det er litt skrøpelig)

EF-s 18-55 II som fulgte med kameraet ditt er noe ræl. Den oppgraderte versjonen 18-55 IS og 18-55 IS II gir bedre bildekvalitet, men byggekvaliteten er fortsatt den samme.

Endret av to88he
Lenke til kommentar

Er det andre brukanes?

Den er god i massevis og optisk fullt på høyde med 70-300 som koster det dobbelte så den ville jeg nok beholdt. Skal du ha noe bedre må du opp på 70-200 f4 IS men den koster betydelig mere .

• Liker 1
Lenke til kommentar

Må bare si tusen takk igjen! Jeg er ikke noe god på det her, så er kjempeflott å få så god hjelp. Ja 400d er ett godt kamera, men det sliter innendørs og i mørket/skumring utendørs (kan godt være jeg ikke kan det heller). Ønsker meg derfor ett kamera med mulighet for høyere ISO, heller det enn blitz. Prøvde 60d og syns det var veeeldig stor forskjell på innendørsbilder, mye bedre enn 400. Kan igjen være jeg som tar feil.

Lenke til kommentar

Tror jeg venter på feriepenger og kjøper alt nytt hvis jeg først skal gjøre det.

Det er mulig å spare endel på å kjøpe brukt.

Denne pakken med 60D m/17-55++, ser ok ut. Normalzoomen koster alene 7000 ny.

Er det andre brukanes?

Canon EF-S55-250mm f/4-5.6 IS er regnet for å være svært god i forhold til hva den koster. Den er i tillegg mye mindre og lettere enn alternativene. Det er ingen grunn til å bytte det før du forstår behovet.

(Canon 400D er også brukandes. Det er fremdeles like godt som da det var nytt og "Best i test".)

Ja, fin pakke. Litt skeptisk til bruktkjøp, brent meg på det tidligere. Men det er kanskje verdt ett forsøk til!? Var fristende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...