Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

"spoile" i muntlig eksamen

Anbefalte innlegg

Jo, altså jeg kom opp i engelsk muntligeksamen og lurer på om det er dumt å "spoile" hva som skjer i the hunger games bøkene. Vet liksom ikke hvordan jeg skal unngå det heller. Tenkte å skrive om changes for Katniss Everdeen in the hunger games.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sidan du skal opp i muntlig så er vell det vell ein grei måte å starte eksamenen på ved å fortelle om problematikken rundt spoilere og om sensor ønsker å legge føringer for å røpe spoiler eller ikkje?

Dette vil være ein mjuk start som viser dine engelskkunnskaper og du slepper å snakke like mykje om litteraturen :wee:

Men i utganspunktet skal du ikkje ta hensyn til spoilere. Sensor vil vell uansett vite kva tema du skal ta opp slik at han/ho kan forberede seg?

Dersom spoilere hadde vært eit problem så hadde sensor lagt fram ei liste over kva emner du får snakke om?

Uansett er vell ikkje sensor i målgruppa for the hunger games, så det er vell heller tvilsomt at sensor i det heile tatt bryr seg så mykje om denne boka.

Lenke til kommentar

Sidan du skal opp i muntlig så er vell det vell ein grei måte å starte eksamenen på ved å fortelle om problematikken rundt spoilere og om sensor ønsker å legge føringer for å røpe spoiler eller ikkje?

Dette vil være ein mjuk start som viser dine engelskkunnskaper og du slepper å snakke like mykje om litteraturen :wee:

Men i utganspunktet skal du ikkje ta hensyn til spoilere. Sensor vil vell uansett vite kva tema du skal ta opp slik at han/ho kan forberede seg?

Dersom spoilere hadde vært eit problem så hadde sensor lagt fram ei liste over kva emner du får snakke om?

Uansett er vell ikkje sensor i målgruppa for the hunger games, så det er vell heller tvilsomt at sensor i det heile tatt bryr seg så mykje om denne boka.

Sant det ;)

Kom forrsten opp i temaet changes :)

Lenke til kommentar

I så tilfelle vil eg gi deg eit siste tips, du bør vurdere om det er lurt å basere oppgåva di på endringer som ein karakter frå litteraturen opplever sidan dette ofte kan kreve at den som vurderer deg også kjenner til karakteren.

Ein meir allmenn kjennt karakter vil kanskje være eit smartare valg. Det kan fort være vanskelig å få fram all dei viktige momenta rundt endringane dersom sensor ikkje har lest boka eller sett filmen.

Lenke til kommentar

I så tilfelle vil eg gi deg eit siste tips, du bør vurdere om det er lurt å basere oppgåva di på endringer som ein karakter frå litteraturen opplever sidan dette ofte kan kreve at den som vurderer deg også kjenner til karakteren.

Ein meir allmenn kjennt karakter vil kanskje være eit smartare valg. Det kan fort være vanskelig å få fram all dei viktige momenta rundt endringane dersom sensor ikkje har lest boka eller sett filmen.

Dette var et godt tips, skjønner ikke hvorfor jeg ikke tenkte på dette før jeg skrev en hel side om det...

men jeg skrev et lite sammendrag da der jeg tok opp forandringene... Har altså gitt det meste av informasjon man trenger for å skjønne boka/filmen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...