Gå til innhold

Resalg av utstyr med feil?

Anbefalte innlegg

Jeg var i fotobutikken her om dagen. Og kjøpte et foto produkt. Det første jeg ser etter, er om forpakningen er forseglet. Noe denne ikke var. Det så heller ikke ut som om det hadde vært noen forsegling på pakken. (Jeg vet heller ikke om produsenten(e) pleier å forsegle sine produkter?)

Det var ikke noe sport etter det.

Det betyr at hvem som helst kan åpne pakken og ta ut innholdet.

Da jeg åpner esken, ser allt ok ut ved første øyekast.

Objektet ligger inni en medfølgende bag. Når jeg åpner den, ser jeg tydelig spor etter noen fingre. På innsiden av lokket.

Mens objektet inni, er pakket fint i plast, og bærer preg av å, ikke være åpnet.

Da tape og plast ser fint ut.

Jeg åner så plasten, og studerer nøye overflaten på objektet. Jeg finner ingen merker etter fingre eller annet, noen steder.

Det ser ut som om det er urørt. Og jeg finner heller ingen skader på det.

Og slår meg til ro, at produktet er ok, og ikke har vært brukt før.

Når jeg så tester produktet, finner jeg det i ok stand. Ut i fra mine erfaringer.

Men etter en god stund, opplever jeg at produktet ikke henger med hver gang. Som om noe stopper opp innimellom.

Hva årsaken til det er, vet jeg ikke.

Om det er produktet i seg selv, eller det det er satt på, har en feil, eller brukeren som gjør en feil? Eller en kobling mellom produktene?

Spørsmålet da, er. Selger butikkene produkter, andre har funnet små feil på igjen, i håp om at andre ikke merker det? Ved å pakke det fint inn igjen?

På nett ble det opplyst at de hadde mange av objektet inne.

Men i butikken hadde de bare et objekt inne. I følge selgeren var jeg da, liksom veldig heldig at de hadde det inne.

Selgeren har jeg handlet hos før. Og opplevd vedkommende som mere opptatt av å selge, enn god service.Litt brydd og Ikke helt å stole på, på en måte.

Objektet var dyrt, og jeg gikk ut av butikken, med en litt usikker følelse.

Jeg har pratet med en kar senere, som har hatt samme produkt, og funnet feil på det, og returnert det. Har også lest på nett om andre som har opplevd småfeil ved produktet. Mens andre er storfornøyd.

Produktet funker bra stort sett, men noen ganger fårstår jeg ikke hva som forårsaker, det jeg opplever.

Prakker butikken på folk, varer med feil? Hvis de finner den "rette" kjøperen?

Eller skal alle varer med mistanke om feil, returneres til fabrikant?

Noen som har opplevd butikker/selgere, operere på en slik måte?

Hva rett har jeg? kan jeg kreve å få kjøpet hevet, ved mistanke? Eller byttet/reparert produktet?

Feil som kommer og går, er jo også vanskelig å påvise.

(Jeg hadde feil på en tv en gang. feilen var veldig vanskelig å påvise. Og det ble et svare leven, får å få det reparert. Masse hit og dit. Med en tv som veide 60 kg. Bilderøret hadde en vakkelfeil. Feilen kostet 8 lapper å fikse.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo prøve å gå tilbake til butikken der du kjøpte det og prate med dem?

Forøvrig jobber jeg i en butikk som selger en del elektronikk, blandt annet fotoutstyr, og veldig mange av produktene kommer i ikke-foseglede esker. Noen ganger har vi også åpnet eskene for å sjekke at produktene faktisk er det esken sier at de er. Det kan jo hende at det var dette som skjedde med ditt produkt? Vi selger i allefall aldri et produkt med feil om igjen.

Lenke til kommentar

Ok, jeg får teste objektet litt mere først. Det er jo garanti på det. Hva slags objekt, spiller ikke så stor rolle her. Ellers vet jeg at enkelte butikker/leverandører, sjekker at eskene inneholder det det er ment å inneholde. Og det er jo bra. Jeg får bare se an saken.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er ganske relevant hvilket objektiv det er, for problemene du beskriver KAN være et problem med alle produktene i serien. Er dette f.eks et sigma 70-300mm objektiv? Sigmas billigere med denne rekkevidden har ofte tilsvarende problemer.

Lenke til kommentar

Jeg tror vi snakker om et objektiv jeg også, men trådstarter skriver "objekt" - ikke objektiv - så vi vet egentlig ikke om det er et objektiv, minnekort, batteri, filter - kamerahus eller lignende. Jeg synes det er ganske relevant, spesielt siden vi ikke en gang vet prisnivået eller produsent. TS skriver at det var "dyrt", men alt er relevant? :)

Uansett: Jeg synes man skal tåle om en vare har vært åpnet, og kanskje tatt ut av esken sin. Så lenge den er uten skader, og ellers ubrukt - så gjør vel ikke et fingermerke noe? Det kan være mange grunner til at esken er åpnet, ikke nødvendigvis at det er oppdaget en feil og så pakket ned igjen. Kanskje en sjekk av serienummer om det ikke sto på esken?

Endret av magnusalex
Lenke til kommentar

Jeg tror vi snakker om et objektiv jeg også, men trådstarter skriver "objekt" - ikke objektiv - så vi vet egentlig ikke om det er et objektiv, minnekort, batteri, filter - kamerahus eller lignende. Jeg synes det er ganske relevant, spesielt siden vi ikke en gang vet prisnivået eller produsent. TS skriver at det var "dyrt", men alt er relevant?

Enig, så langt startinnlegg uten å si hva det dreier seg om virker litt bortkastet. Alle svar blir jo da bare basert på antagelser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...