Gå til innhold

Nytt PC oppsett

Anbefalte innlegg

Hei. Har funnet ut at jeg skal oppgradere pc'en i sommer. Så først og fremst, hva synes dere om listen?

Intel Core i5 2500K

Asus P8Z68-V PRO

BenQ GL2450HM (skjerm)

XFX Radeon HD 6870 Dual Fan 900MHz 1GB

Seagate Barracuda 7200.14 2TB

OCZ Agility 3 120 GB

Corsair Vengeance DDR3-1600 16GB CL9 (4x4GB)

Fractal Design Define R3 Black Pearl

Cooler Master Hyper 212 Evo

PSU har jeg, regner med at en 650W skal holde.

Sammenlagt pris ble på 9000

Så til neste spørsmål, er det mulig å kun kjøpe skjermkortet i første omgang, for å kunne dra spill som bf3 på noe mer enn low, og vil det passe på ett Abit IP35 hovedkort? og evt RAM, vil det jeg har satt opp på lista funke på abit IP35?

Nåværende oppsett:

Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz

CRUCIAL DDR2 PC6400 2048MB

XFX GeForce 8800GT 512MB

Abit IP35

Takker for svar!

Endret av Aron94
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så til neste spørsmål, er det mulig å kun kjøpe skjermkortet i første omgang, for å kunne dra spill som bf3 på noe mer enn low, og vil det passe på ett Abit IP35 hovedkort? og evt RAM, vil det jeg har satt opp på lista funke på abit IP35?

Skjermkortet passer på hovedkortet ditt, så du kan kjøpe det i første omgang. RAM vil ikke passe på hovedkortet ditt, da ny RAM er DDR3 og ikke DDR2.

Lenke til kommentar

Skjermkortet passer på hovedkortet ditt, så du kan kjøpe det i første omgang. RAM vil ikke passe på hovedkortet ditt, da ny RAM er DDR3 og ikke DDR2.

Ah, selvfølgelig. Hva synes du om resten av lista? Får jeg noe bedre til rundt 8000?

Lenke til kommentar

du bør endre ssd til samsung 830 eller intel 330 pga bedre stabilitet.

jeg ville vel kanskje ikke gått for 120 hz skjerm pga skjermkortet er litt i svakeste laget for det, kanskje gå for en dell ultrasharp 23 tommer istedet og oppgradere graffikkortet til amd 7850

Lenke til kommentar

du bør endre ssd til samsung 830 eller intel 330 pga bedre stabilitet.

jeg ville vel kanskje ikke gått for 120 hz skjerm pga skjermkortet er litt i svakeste laget for det, kanskje gå for en dell ultrasharp 23 tommer istedet og oppgradere graffikkortet til amd 7850

Er en grei prisforskjell opp til 7850 da, men komplett har det på tilbud nå, hvis det er dette du mener? :

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=745752

Må da vel være et ganske bra kjøp for prisen?

Lenke til kommentar

Det kunne være en god ide og sette opp et z77 hovedkort istedet for z68 ;) tenker da på funksjoner

Finnes jo tusen forskjellige z77 ser jeg, m-deluxe, m-pro, v-pro osv osv. Hvilket var det du tenkte på? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...