ThaJaCkal Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Er det mulig å oppdatere firmwaren på en harddisk? Jeg har lest flere tester hos bla. anadtech og toms hardware der dette har blitt gjort. Så det må vel gå ann. Men hvordan? Lenke til kommentar
Izex Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Sjekk på hjemmesiden til produsenten...Det er en slags liten BIOS chip på harddisker, noen kan flashes. Lenke til kommentar
ThaJaCkal Skrevet 29. august 2003 Forfatter Del Skrevet 29. august 2003 Sjekk på hjemmesiden til produsenten...Det er en slags liten BIOS chip på harddisker, noen kan flashes. Ok, det er en Maxtor DiamondMax Plus 8 40Gb btw Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Da sjekker du på hjemmesiden til Maxtor Lenke til kommentar
ThaJaCkal Skrevet 29. august 2003 Forfatter Del Skrevet 29. august 2003 Da sjekker du på hjemmesiden til Maxtor Fant ikke annet en en harddisk tester. Skal teste den om ca 1/2 time når XP er ferdig å innstallere seg. Ble litt mistenksom når det tok 15-20 sekunder fra jeg trykte en tast (Bootet fra XP plate) og til den første blå installasjonsskjermen kom opp. Lenke til kommentar
Izex Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Har hendt meg også, tok ei hel natt å legge inn windows XP på PC'n til gamlingen, men da var det noe i hovedkort BIOS'en som var deaktivert...tror det var S.M.A.R.T eller no Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Jeg ville tatt backup på en annen disk før jeg begynnte med flashing av firmwaren på harddisken.. Tenk om noe går galt eller noe av diskstrukturen endres/optimaliseres underveis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå