goddayum Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 Hei, Er en person som sliter mye med helseangst har vert til lege maange ganger, har tatt 3 ekger alle fine hundrevis av blodprøver uten noe særlig funn untatt D-vitamin mangel og folat, tar nå tilskudd på disse. Også vært til MR som viste ingen unormale funn, skal nå til nevrolog i midten av juni for undersøkelse. Tingen er at jeg katastrofetenker veldig ofte som for eksempel når jeg har tatt EKG så blir jeg beroliget i en viss tid men så begynner hjernen å gå og da begynner jeg å tenke slikt som " men enn viss de ikke tok EKG på rett tidspunkt?? enn viss jeg har uregelmessigheter til vanlig men når de tar EKG så vises ingenting" osv. Jeg vet at det å ha angst 24/7 gir sine symptomer på kroppen og det jeg lurer på er om noen av dere her har det samme som meg? som kan dele sine symptomer med meg eller noen som vet og kan utdype hvilke plager som kan oppstå. Jeg er kjent med at det kan gi hjertebank tungpust osv osv som jeg kan lese overalt men er det mer? og er symptomene bare tilstede under ett panikkanfall? Vet ikke om dette er relevant i det hele tatt men røyker 10-15 røyk om dagen har vert veldig inaktiv pga angsten er 186cm 65kg Håper på gode innspill Mvh Lei 19åring Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 Hei, Er en person som sliter mye med helseangst har vert til lege maange ganger, har tatt 3 ekger alle fine hundrevis av blodprøver uten noe særlig funn untatt D-vitamin mangel og folat, tar nå tilskudd på disse. Også vært til MR som viste ingen unormale funn, skal nå til nevrolog i midten av juni for undersøkelse. Tingen er at jeg katastrofetenker veldig ofte som for eksempel når jeg har tatt EKG så blir jeg beroliget i en viss tid men så begynner hjernen å gå og da begynner jeg å tenke slikt som " men enn viss de ikke tok EKG på rett tidspunkt?? enn viss jeg har uregelmessigheter til vanlig men når de tar EKG så vises ingenting" osv. Jeg vet at det å ha angst 24/7 gir sine symptomer på kroppen og det jeg lurer på er om noen av dere her har det samme som meg? som kan dele sine symptomer med meg eller noen som vet og kan utdype hvilke plager som kan oppstå. Jeg er kjent med at det kan gi hjertebank tungpust osv osv som jeg kan lese overalt men er det mer? og er symptomene bare tilstede under ett panikkanfall? Vet ikke om dette er relevant i det hele tatt men røyker 10-15 røyk om dagen har vert veldig inaktiv pga angsten er 186cm 65kg Håper på gode innspill Mvh Lei 19åring Angst har en myriade av problemer med seg, (få direkte farlige). Angst uansett type er en stress-ting. Stress er kumulativt og kan gjør at du får tidlige aldringstegn, (grått hår og hårtap unormalt tidlig, samt rynkete og "segen hud"), høyt blodtrykk, dårlig fordøyelse, økt magesyreproduksjon, og anspendte nakke- og skulder -muskler som resluterer i migrener. MEN du, eller rettere sagt legen din gjør feil med å tillate deg alle disse undersøkelsene, det du trenger er en god psykolog/psykriater som er spesialisert på din type problematikk, for ubehandlet blir det bare verre. Apropos vekten din, er du kvinne er du tynn, men er du mann er du undervektig med ca. 10 kg noe som ikke nødvendigvis er bra. Og som en liten trøst, så er det mange der ute som sliter med det du gjør, min eks-samboer hadde heleseangst og var de facto ufør fordi hun ikke klarte å komme forbi angsten for at hun hadde sykdom eller kunne bli smittet. Hun hadde gått lenge uten å bli behandlet hos psykolog men har slik jeg forstått det blitt bedre de siste 2 årene etter at hun fant noen som hadde ekspertisen til å hjelpe henne. Så istede for å fore angsten med utallige undersøkelser så burde du få hjelp til å overkomme den. -frank PS: Du vet at å røyke og ha helseangst er noe ironisk?? 1 Lenke til kommentar
goddayum Skrevet 4. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2012 Takk for ett informativt svar, ja jeg er mann og vet at jeg er undervektig har lyst til og gå opp i vekt men prøver også spiser ganske godt med mat men kan si at jeg har vert veldig sløv med kostholdet helt til jeg fikk denne helseangsten ( i fjor) uansett hvor mye jeg spiser så går jeg verken opp eller ned, men må vell trene og ha ett mer variert kosthold. Ang. fastlegen min så er det sånn at når de skal diagnosere angst så må de først utelukke evt. fysiske sykdommer ( noe jeg gjør nå) det er også noe jeg sliter med å skille hvilke symptomer som er fra angsten og va som evt. kan være noe annet ( hvilket forverrer angst siden ) Ja er jo egentlig ironisk og ha helseangst + og røyke har prøvd å sluttet ett par gang men sprekker stadig høres meget idiotisk ut for deg ( antar at du ikke røyker) men vi røykere har noe rar logikk : P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå