Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Høy kilometerstand

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er lurt å kjøpe en Volvo 850/V70 2,5 TDI med kilometerstand på 300000km+ Hvordan er disse motorene? Vet at de kommer fra VAG, men har ikke snøring på kvaliteten. Har selv hatt erfaring av at VAG har noe varierende kvalitet på motorer, men da ikke noe om denne motoren. Er 2,0/ 2,3 T5 et bedre valg ved tanke på holdbarhet?

Har også spekulert litt på Omega B2 diesel, men stusser litt da de ligger så lavt i pris.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Disse 2.5TDI-motorene er vel ikke akkurat kjent for å være bunnsolide, så jeg ville vært svært skeptisk. Da må man i tilfelle være svært nøye på sjekke hvor godt bilen har vært fulgt opp mtp service.

Opel har generelt dårligere annenhåndsverdi enn VW / Volvo, så at de ligger lavere i pris, er ikke særlig overraskende.

Lenke til kommentar

Volvo: Den gode motoren i 850/V70 er T-5 (B5234 mener jeg). Dieselmotoren er ikke noe å hoppe i taket etter.. Man er vel her kommet til et tidspunkt hvor dieselmaskinene kan sammenlignes med bensin på holdbarhet. Så spør deg selv om du ville kjøpt bensin med samme km-stand.

Omega: Regner med du mener den med 2,5L fra BMW. Mye forskjellig her, sikkert ok om du finner en med historikk, fornuftig km og ikke trimmet.

Det er mulig å få en gammel diesel til å gå veldig langt, men det er en del vedlikehold, og det er ofte noe dyrere enn på ditto bensin.

Lenke til kommentar

tenkte mest på 2.0/2.2 DTI på omega, ser at disse ligger rundt 25-35000kr med normal km i forhold til Volvo som ligger på 40-50000kr med høy km-stand. Foreldrene mine hadde en Vectra 2.0 dti som bare gikk å gikk uten feil. Lurer på om en 2.3 T5 er litt for glad i sjenk i forhold til lommeboka mi.

Lenke til kommentar

Har sett litt på en spes bil. En Volvo 850 2,3 T5 Aut til 43k. I beskrivelsen på bilen står det at den er godt tatt vare på, å kjenninger av selger sier selv at han er flink med bilhold. Bilen har gått 256k På bildene ser bilen strøken ut. Han har tom. skiftet alle lyspærer i instrumenter og knapper.

Lenke til kommentar

Har sett litt på en spes bil. En Volvo 850 2,3 T5 Aut til 43k. I beskrivelsen på bilen står det at den er godt tatt vare på, å kjenninger av selger sier selv at han er flink med bilhold. Bilen har gått 256k På bildene ser bilen strøken ut. Han har tom. skiftet alle lyspærer i instrumenter og knapper.

850 er jo på høyde med de bakhjulsdrevne modellene på kvalitet. Er litt skeptisk til aut. kassene til Volvo, men mener at 850 ikke er den verste (i motsetning til V70N 2001-).

Bilsport kjøpeguide er etter min mening objektive tips til kjøp avl 850:

http://www.bilsport.se/kopguider.php

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...