Choekaas Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Da kan jeg med det samme lenke til et par videoer om "Prometheus" jeg fant interessante, da dette ser ut til å være tråden for det. http://www.youtube.com/watch?v=u94wR0NfewE http://www.youtube.com/watch?v=GpEx7pdp2-Q 1 Lenke til kommentar
Guovssohas Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Syns den var bra, men ikke helt på nivå med de to første. Cirka like bra som 3ern å 4ern for meg. Føltes litt rusha på enkelte ting, f.eks så bare fløy dem ned å begynte å lete etter tegn til liv på måfå? Hvorfor hadde dem ikke scanna planeten med satelitter før dem landa? Ekspedisjonsdeltakerne kjente heller ikke hverandre noe særlig, for en slik ekspedisjon skulle dem vel ha trent sammen i flere måneder(kanskje år) før dem starta? Synes også dem var altfor uforsiktige da dem begynte å utforske pyramiden, f.eks da dem bare tok av hjelmene uten at dem hadde tatt skikkelige prøver. Også når dem så slange krypet for første gang, ja da ville dem klappe krypet, igjen ingen tegn til forsiktighet. Ellers er det en bra sci-fi film, liker man scifi så er det absolutt verdt å se. Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 (endret) Jeg likte den, men perfekt var den ikke akkurat. Det jeg mislikte mest var at hun dama opererte ut den greia hun hadde i magen, stiftet sammen såret, kjørte i seg en smertestillende sprøyte og gikk rundt i resten av filmen som om ingenting var skjedd. Og når de andre så henne svært skitten og bloding, stående i undertøyet med en hel masse stifter i magen gadd dem ikke spørre hva som var skjedd? Snakker om sympatiske folk... For å si det kort hadde jeg en infeksjon i et organ i magen som måtte fjernes. Jeg merket først infeksjonen ved at det var så vondt at jeg knapt klarte å røre meg. Da det ble fjernet lå jeg en uke på sykehus med sterke smertestillende før jeg endelig klarte å komme meg på do på egenhånd. Hun dama trengte ikke fem minutter engang. Geez... Han roboten var også litt tvilsom. Her var de på en fremmed planet for å finne liv, og så lar de han spasere rundt på egenhånd og ta med seg ting tilbake til skipet uten å sjekke hva det er han drev med? Men når en av menneskene var syk og ville tilbake ble det full panikk? Det stemmer ikke helt. Ellers har vi jo han Engineer-fyren. Hvis disse folka skapte mayaene, aztekerne, inkaene og fuglene vet hvilke andre i de områdene der, hvorfor var han da kaukasisk? Burde han ikke se ut som en av de folkene han var med å skape? For ikke å nevne den alien-greia i slutten. Jeg skjønner jo de vil ha en kobling til Alien-filmene, og at selskapet som drev hele greia heter Wayland (fra Alien) er jo et litt vel stort hint. Men hvorfor kom da den alien-greia ut av magen på fyren som en fullvoksen Alien, og ikke som en chestburster? Riktignok var det en ganske rar Alien, men den kom tross alt fra en Engineer. Likevel burde det helt klart ha vært en chestburster. Den sjøstjernegreia var jo en rar facehugger, tross alt. Endret 15. oktober 2012 av Lykketrolling Lenke til kommentar
Hudrin Skrevet 19. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2012 Syns den var bra, men ikke helt på nivå med de to første. Cirka like bra som 3ern å 4ern for meg. Føltes litt rusha på enkelte ting, f.eks så bare fløy dem ned å begynte å lete etter tegn til liv på måfå? Hvorfor hadde dem ikke scanna planeten med satelitter før dem landa? Ekspedisjonsdeltakerne kjente heller ikke hverandre noe særlig, for en slik ekspedisjon skulle dem vel ha trent sammen i flere måneder(kanskje år) før dem starta? Synes også dem var altfor uforsiktige da dem begynte å utforske pyramiden, f.eks da dem bare tok av hjelmene uten at dem hadde tatt skikkelige prøver. Også når dem så slange krypet for første gang, ja da ville dem klappe krypet, igjen ingen tegn til forsiktighet. Ellers er det en bra sci-fi film, liker man scifi så er det absolutt verdt å se. kunne ikke vært sagt bedre, de gjør for mye teite ting i filmen,men ellers en grei sci fi som sagt. Lenke til kommentar
Hudrin Skrevet 19. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2012 Jeg likte den, men perfekt var den ikke akkurat. Det jeg mislikte mest var at hun dama opererte ut den greia hun hadde i magen, stiftet sammen såret, kjørte i seg en smertestillende sprøyte og gikk rundt i resten av filmen som om ingenting var skjedd. Og når de andre så henne svært skitten og bloding, stående i undertøyet med en hel masse stifter i magen gadd dem ikke spørre hva som var skjedd? Snakker om sympatiske folk... For å si det kort hadde jeg en infeksjon i et organ i magen som måtte fjernes. Jeg merket først infeksjonen ved at det var så vondt at jeg knapt klarte å røre meg. Da det ble fjernet lå jeg en uke på sykehus med sterke smertestillende før jeg endelig klarte å komme meg på do på egenhånd. Hun dama trengte ikke fem minutter engang. Geez... Han roboten var også litt tvilsom. Her var de på en fremmed planet for å finne liv, og så lar de han spasere rundt på egenhånd og ta med seg ting tilbake til skipet uten å sjekke hva det er han drev med? Men når en av menneskene var syk og ville tilbake ble det full panikk? Det stemmer ikke helt. Ellers har vi jo han Engineer-fyren. Hvis disse folka skapte mayaene, aztekerne, inkaene og fuglene vet hvilke andre i de områdene der, hvorfor var han da kaukasisk? Burde han ikke se ut som en av de folkene han var med å skape? For ikke å nevne den alien-greia i slutten. Jeg skjønner jo de vil ha en kobling til Alien-filmene, og at selskapet som drev hele greia heter Wayland (fra Alien) er jo et litt vel stort hint. Men hvorfor kom da den alien-greia ut av magen på fyren som en fullvoksen Alien, og ikke som en chestburster? Riktignok var det en ganske rar Alien, men den kom tross alt fra en Engineer. Likevel burde det helt klart ha vært en chestburster. Den sjøstjernegreia var jo en rar facehugger, tross alt. eneste jeg kan tenke meg at den alien var en tidlig variant av alien rasen, og det samme var den blekksprut saken som skulle forestille en kjempestor chestburster?! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå