Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nedlastningsproblemer på nytt nettverk

Anbefalte innlegg

Hei! Har nettopp flyttet inn i nybygg, hvor vi har fått altibox internett, 60/60mbs.

Det har oppstått et problem, og jeg vet ikke råd(grunnen til jeg spør etter hjelp).

Det viser seg å være et problem når jeg prøver å benytte meg av ting som bruker flash og når jeg laster ned noe.

Ting som bruker buffer stopper opp plutselig, typisk 20% buffer eller 80% buffer, og når jeg skal laste ned en fil, så vil den oppføre seg noe lunde likt som bufferen. Den starter fint og laster ned fint, men plutselig stopper den opp tidlig i prosessen og vil ikke fortsette. Internettsider vil og til tider stoppe å laste inn midt i prosessen.

Vi bruker 2 switcher ut fra hjemmesentralen, en for TV og en for PC pluss et trådløs tilkoblingspunkt.

Har deaktivert tilleggsprogrammer og utvidninger for internettbrowserne mine, renset pcen med CCleaner og malwarebytes Anti-Malware, Rensket opp i filene mine og frigjort en del plass på disken som internett bruker til minne. Videre så har jeg sjekket firewallen på Pcen, laget unntak for internett på AVG, og sjekket Google i flere dager etter hjelp(uten løsning).

Trodde i starten det var et problem med at internett var tildelt for lite minne, men dette kan utelukkes ettersom jeg utvidet kapasiteten og det fortsatt var et problem.

Der jeg bodde før hadde vi 5/2mbs fra telehor, kan det være at nettverket har tilpasset seg til en treg tilkobling og rett og slett ikke klarer å håndtere den store farten? Vil si at dette påvirker både PC'er tilkoblet via Enthernet kabel og trådløse enheter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjelder dette kun en enkelt maskin, eller alle maskinene på nettverket?

Om det gjelder alle maskinene på nettverket så forsøk å koble en maskin rett til hussentralen din for å se om problemene fortsatt er der.

• Liker 1
Lenke til kommentar

det gjelder flere av pcene, men jeg skal prøve å sjekke ut om det kan fikse det. Ikke alle lider så mye av problemet/eller gamlingene som ikke bryr seg og tror det skal være sånn. Oss dataalder unger forventer så mye mer enn foreldre generasjonen. Hehe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...