Gå til innhold

Hvordan bli tøffere?

muummi

Anbefalte innlegg

Hvordan kan jeg bli tøffere i trynet?

Jeg er en gutt på 23, og har det med å trekke meg litt inn i meg selv hvis jeg blir konforontert av noen, og lignende.

Eks kan være: Jeg jobber på en bensinstasjon, og hvis det er noen kunder som er skikkelig ufordragelige, frekke eller sure, så blir jeg liksom litt stille og innesluttet. Greier liksom ikke å svare skikkelig for meg.

Hvordan kan jeg lære meg å bli et tøffere menneske?

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ble mye mobbet og var nesten redd for alt en gang, men ettervært som 10.klasse kom og metal ble en del av livet begynnte jeg mer å se hvordan alt var så urettferdig... På en eller måte har jeg blitt mindre redd og mindre mobbet og blitt mere "care" om enkelte ting som f.eks. konforonteringer.

Men, hvordan bli tøffere? Du kan jo prøve høre på metal. (Ikke death metal, du blåser huet ditt av. Trust me!)

Endret av thypthon^
Lenke til kommentar

Har du lov å snakke tilbake? i de fleste serviceyrker skal selger være "blid og vennelig" ovenfor kunden.

Så klart har man lov å svare, og å snakke tilbake. Skal ikke bare stå der som en nikkedukke. Greit at kunden "alltid skal ha rett" , men det er ikke det samme som at kunden skal få gjøre som han vil.
Lenke til kommentar

Hvordan står det til med selvtilliten da? Den er ofte et problem, virker det som :hmm:

Selvtilliten er det ikke så mye i veien med egentlig :)

Er liksom det å stå opp for meg selv som kan være litt tricky ;P

Lenke til kommentar

Okei. Bare litt mer sondering av terrenget: Hvordan er situasjonen når noen kommer og er dust? Er det slik at du ikke vil stå opp mot de av egen vilje på den måten at du ikke helt tør, eller er det fordi at du rett og slett ikke helt vet hva du skal stå opp med? Hva du skal si, mener jeg

Lenke til kommentar

Okei. Bare litt mer sondering av terrenget: Hvordan er situasjonen når noen kommer og er dust? Er det slik at du ikke vil stå opp mot de av egen vilje på den måten at du ikke helt tør, eller er det fordi at du rett og slett ikke helt vet hva du skal stå opp med? Hva du skal si, mener jeg

Kan være en god blanding av begge, men som oftest så er det første, at jeg rett og slett ikke tørr.

Lenke til kommentar

Hmmm. Det letteste er på en måte å heve seg over kunden. Men dersom ønsket er å stå opp imot de, så har jeg ikke så mye annet å komme med enn at du kan forestille deg noen scenarioer og på den måten "forberede" noen svar/comebacks, evt tenkte på noe som gjør deg litt gira el. musikk som får pumpa til å gå litt. Etter det så er det det samme som med en del andre vanskelige ting; første gang er verst. Kast det i det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...