Seiman370 Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Hei, Altså, jeg har ingen anelse om noe som helst som har med motor å gjøre! Likevel, skal jeg nå kjøpe moped og lurer på hva stempelringer er.. Er ikke ute etter noe vill fart; skal bare komme meg framover. Når jeg nå leser forskjellige annonser på nettet om brukte mopeder, kommer jeg ofte over: "Stempelringene er tatt". Om jeg nå skulle være så uheldig å bli stoppet av politiet når "stempelringene er tatt", vil de ta meg for trim? Hørt at straffen for trimming er relativt høy for tiden... Har virkelig ikke lyst på noe trøbbel sånn sett. Noe rotete "thread", men jeg håper jeg ble forstått! Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 (endret) Jeg vet hva stempelringer er, men har aldri hørt uttrykket "Stempelringene er tatt". Er bytte av stemperingene nødvendig ved trimming, eller noe sånt? Jeg lurer også nå... Endret 4. juni 2012 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Ingeniør Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 (endret) At "stempelringene er tatt" høres for meg ut som at de har tatt kvelden... Liten fare for å bli stoppet med dette da motoren ikke vil gå i det hele tatt om de er ødelagte. Vil tro at i de tilfellene der "stempelringene er tatt" er det nok snakk om trim i form av større sylinder enn den orginale på 50 kubikk og da er det vel snakk om for lav oljeblanding som har gjort at det har gått til dundas. Skifter du sylinder, må du også skifte stempel, og da følger det med passende stempelringer til dette stempelet. Edit: Stempelringer er forøvrig to ringer som ligger rundt stempelet i øvre delen, for å sørge fort at det er tett rundt det, uten stempelringer får du ikke nok kompresjon. Endret 4. juni 2012 av Ingeniør Lenke til kommentar
Seiman370 Skrevet 4. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2012 Alltid kjekt med litt hjelp.. takk Lenke til kommentar
Herodebird Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 Jeg vet hva stempelringer er, men har aldri hørt uttrykket "Stempelringene er tatt". Er bytte av stemperingene nødvendig ved trimming, eller noe sånt? Jeg lurer også nå... Stempelringene på trimsylindere har en tendens til å gå fort ødelagt ved hard kjøring, så de burde absolutt skjekkes regelmessig, og skiftes når de begynner å bli dårlige.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå