Gå til innhold

Trailer: Den nye science-fiction filmen fra Norge!


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

 

Den nye science-fiction filmen har lansert en trailer!

“EVERYWHEN” er satt noen år frem i tid; en tid hvor teleportering er blitt like vanlig som kollektiv transport, og hvor skolegang er erstattet med små brikker med innlagt kunnskap. Verden ser ut som et enklere, og nær perfekt sted å bo... Intill teknologien feiler, og flere millioner mennesker plutselig blir meldt sporløst forsvunnet.

 

Ian Finch, en normal gutt i tenårene, havner plutselig i et alternativt univers. Han får vite at sin 5 år gamle bror er i ferd med å ta livet sitt, og at han ikke befinner seg i samme virkelighet som han lenger: Han må komme seg tilbake. Vil Ian Finch finne veien tilbake, eller vil han finne et spor som snur hele livet hans på hodet, og får han til å tvile på sin egen eksistering?

 

Filmen skal ha en kinovisning denne høsten i Oslo, og vil ha en internasjonal slipp-dato i 2013. Vi er tre 16 åringer som har laget dette, og dette er uten tvil det største vi har laget til nå. Vi håper denne filmen inspirer andre til å lage film med et nært-til-ingenting i budsjett :)

 

Her er traileren:

 

Del, fortell om filmen til vennene dine, og la oss høre hva dere syns!

Lik, og kontakt oss, på facebook: www.facebook.com/JARANDandJENS

 

Ser frem til å høre fra dere,

Jarand B. Herdal & Jens Peder Hertzberg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Så sykt bra ut!

 

Men dere er pokker meg ikke bare 3 16-åringer som har laget dette, det ser jeg med en gang ;)

 

Ikke fordi det ikke er mulig å være flink når man er så ung, men dere har i så fall hatt veeeldig kort tid på å bli veldig erfarne og det tror jeg lite på.

 

Men sykt bra uansett, denne skal sees og kjøpes :)

Lenke til kommentar

Ikke fordi det ikke er mulig å være flink når man er så ung, men dere har i så fall hatt veeeldig kort tid på å bli veldig erfarne og det tror jeg lite på.

Er ikke dette selvmotsigende?

 

Så vidt jeg vet står de bak regi, produksjon, spesialeffekter, kamera +++. Det aller meste. Jeg vet ikke hvem som har skrevet musikken. Jeg har tro på dem og at de har stått bak dette selv.

Gir man kreative og flinke 16-17 åringer budsjett, kan de få til litt av hvert.

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar

Nei, hvorfor er det selvmotsigende? Erfaring og kompetanse er to forskjellige ting. Man kan godt være flink og ha kompetanse i et program på dataen, men erfaring kommer gjennom øvelse over lang tid. Uten erfaring blir komposisjon og regi aldri ordentlig bra.

 

Skal ikke si at det ikke er dem som har laget det, men komposisjonsmessig hva angår color correction, location scouting, kameraføringer og kameraakser, regi og spesialeffekter var såpass bra at det er lite sannsynlig at det er dem som har gjort det.

 

Men, for all del, hvis dem har klart dette uten hjelp av mer erfarne folk skal jeg bukke og ta av meg hatten for dem. For det var knallbra arbeid!

Lenke til kommentar

Når vi snakker om dette, og at det nevnes i første post at man har nært til ingenting budsjett.

 

Hva pokker er dette?

 

Er dette er nært til ingenting budsjett?

 

 

Dette er en rigg til flere hundre tusen tipper jeg, og jeg så også kondensator mikrofoner med boom poles osv.

 

 

 

 

 

457319_370703409627669_1811167176_o.jpg

 

463921_370703566294320_1525749616_o.jpg

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Så sykt bra ut!

 

Men dere er pokker meg ikke bare 3 16-åringer som har laget dette, det ser jeg med en gang ;)

 

Ikke fordi det ikke er mulig å være flink når man er så ung, men dere har i så fall hatt veeeldig kort tid på å bli veldig erfarne og det tror jeg lite på.

 

Men sykt bra uansett, denne skal sees og kjøpes :)

 

Hei IceBlitz.

Beklager at det har tatt så lang tid å svare, vi har vært fryktelig opptatte.

 

Jeg må desverre beklage å si at alt dette er vårt arbeid.

Jeg personlig står bak både Regi, Manus, Locations , og cinematography/lyssetting++.

Han du siterte i bildet (Jens Peder Hertzberg) står bak kamera, redigering, colour grading og alt teknisk; fra spesial effekter til visuelle effekter. Musikken er laget av William Edward som er ett år eldre :)

Vi (Jeg, Jarand, og Jens Peder) har jobbet sammen i tre år nå, alt vi har laget kan du se her: http://www.youtube.com/user/JARANDandJENS

 

Vi har/hadde et budsjett på 55 000,- RED fikk vi for en særdeles god pris i tre uker, fordi mannen som leide oss det var genuint interresert i å se filmen vi hadde skrevet. Det samme sa resten, de ahdde troen på oss.

 

Jeg tar din tvil positivt, og som tidenes største kompliment; noe vi takker for:)

 

Igjen, takk for så god respons! Det kommer en ny trailer om ikke så lenge ;)

 

 

takk,

Jarand B. Herdal

Lenke til kommentar

Vel, da skal jeg bukke og neie for dere.

 

For dette er top notch arbeid, med flott regi, colorgrading, musikk, stemning, kameraføringer (crane?).

 

Lyden er meget flott på en del stemmer, men når hun damen snakker på ca 1:01 er det litt for mye ekkopreg på vokalen. Men ellers helt topp lydarbeid også. Musikken var fantastisk :)

 

Jeg klarer alikevel ikke å forstå HVORDAN dere kan ha blitt så flinke som så unge, dere må jo ha begynt for fullt i 13-14 års alderen?

 

Men jeg tror dere, veldig bra jobbet!

Lenke til kommentar

Vel, da skal jeg bukke og neie for dere.

 

For dette er top notch arbeid, med flott regi, colorgrading, musikk, stemning, kameraføringer (crane?).

 

Lyden er meget flott på en del stemmer, men når hun damen snakker på ca 1:01 er det litt for mye ekkopreg på vokalen. Men ellers helt topp lydarbeid også. Musikken var fantastisk :)

 

Jeg klarer alikevel ikke å forstå HVORDAN dere kan ha blitt så flinke som så unge, dere må jo ha begynt for fullt i 13-14 års alderen?

 

Men jeg tror dere, veldig bra jobbet!

 

Å takk, dette varmer :)

Jeg og Jens Peder startet å "satse" som 13-14år ;) og siden da har vi bare holdt på-

 

Takk for tips! Vi skal ta en titt på lyden en gang til!

 

Igjen, tusen takk, dette er utrolig hyggelig!:) Håper du ser/liker filmen når den kommer ut ;)

 

 

Jarand

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 måneder senere...

Heisann!

Tidligere i år postet jeg en trailer til den nye science-fiction filmen EVERYWHEN, som har premiere i slutten av Januar. Den fikk god tilbakemelding (takk!) så vi så det derfor passende å slippe en ny trailer

 

Her er trailer #2: https://www.youtube.com/watch?v=dXUQ_T68hw0

 

Gleder meg til å høre fra dere!

Ha en flott dag,

Jarand

Endret av Jarand Breian Herdal
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...