ætt Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 (endret) Heisann, ætt igjen. Mitt minecraft-samfunn er under et DoS angrep vi tror. Ettersom hva noen brukere har gitt utrykk for når vi nå begynner å ha problemer med ressurene til servern med mange stopp osv. Mitt spørsmål er da: Er det ulovlig med Dos-angrep (Tjenestenektangrep)? Er det mulig med en oversikt over trafikken til et nettverk og bekrefte hvis vi har IPen til den mistenkte? Takker for svar. Endret 3. juni 2012 av ætt Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Det er vel ikke laget noen praksis på dette området ennå. http://www.hardware.no/artikler/tenaringene-kan-slippe-unna-straff/109165 Men det kommer nok etterhvert, for det er ingen tvil om at det kan være skadeverk. Jeg ville lagt inn blokkering i router. Det er trolig ikke hele verden som driver på med et angrep på din server )) Men det første du må gjøre er å se i loggene til routeren og se om du virkelig er angrepet... Det skal nok være mange henvendelser før det kan kategoriseres som ddos. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 (endret) 1. Er ikke sikker på hvordan det står per i dag. Tror ikke det er ulovlig. 2. Ja EDIT: DDoS blir en annen sak, siden det kommer fra flere ip-er Endret 3. juni 2012 av Notelitten Lenke til kommentar
ætt Skrevet 3. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2012 Det er vel ikke laget noen praksis på dette området ennå. http://www.hardware....a-straff/109165 Men det kommer nok etterhvert, for det er ingen tvil om at det kan være skadeverk. Jeg ville lagt inn blokkering i router. Det er trolig ikke hele verden som driver på med et angrep på din server )) Men det første du må gjøre er å se i loggene til routeren og se om du virkelig er angrepet... Det skal nok være mange henvendelser før det kan kategoriseres som ddos. Takker for svar, vi har diskutert med den mistenkte og han sier selv han IKKE DoSer oss, så det er jo greit. Men han bruker en client i MC som kan stoppe servern. Det er vel fremdeles en driftshindring? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Takker for svar, vi har diskutert med den mistenkte og han sier selv han IKKE DoSer oss, så det er jo greit. Men han bruker en client i MC som kan stoppe servern. Det er vel fremdeles en driftshindring? Ja det høres jo slik ut. Har du en router som kan blokkere hans IP, så er jo det en mulig løsning. Alternativt så fungerer sikkert trussel om et balltre enda bedre... ^^ EDIT: DDoS blir en annen sak, siden det kommer fra flere ip-er Ja du har rett, det var nok litt begrepsforvirring hos meg :-) 1 Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 Hva med å faktisk bruke litt på nettverksovervåking? Og ikke bare MC-serveren slik at du kan levere stabil server + kvalitet til dine spillere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå