AnonymDiskusjon Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Hei, jeg trenger hjelp med min sjalusi. Jeg er en gutt på 14 og jeg har en veldig god jentevenn som eg liker å henge med, hun nesten alt eg gutt kan ønske seg. Så kommer det alltid ett men.. For hun er også en person som elsker å bli kjent med nye personer (spesielt gutter), og hun har en tendens til å flørte med de også, kanskje ikke så veldig mye men nok til at jeg reagerer. No fortiden snakker hun med en gutt på msn veldig ofte og ignorerer meg mer og mer. Og jeg og hun står hverandre veldig nært så vi kan egentlig snakke om alt. Noen som vet hvordan jeg kan enten slutte å vere sjalu eller få henne til å bli sjalu på meg? (ja takk begge deler!!) Anonym poster: ee3b47b8085e83a331e42130bf973b15 Anonym poster: ee3b47b8085e83a331e42130bf973b15 Lenke til kommentar
Nittutt Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 Nr 1. Du er 14 år - du vet ikke hva alt en gutt kan ønske seg er. Ingen vet det, det er en imaginer tanke som opprettes ved at du får følelser for en person. Nr 2. (Nå skal jeg faktisk hjelpe, selv om du har gjort den største feilen man kan gjøre). Ikke vær så nær med henne. Grunnen til at du er der du er med henne er fordi du behandler henne som en venn. Folk klager over friendzone men det er ikke rart de havner der når de behandler jentene som venner. Flørt med henne, men ikke hør på alt shitsnakket hennes. Når hun begynner å prate om andre gutter - ignorer henne. Hvorfor skal du høre på det? Poenget er at du skal vise din intensjon og alltid i alle deres interaksjoner ha den (intensjonen) som et underliggende element. Ved å vise din intensjon og prøve å gjøre henne klar over at den også finnes i henne er du på god vei til å komme dit du vil. Jeg vil også gjerne at du beskriver denne følelsen som du tror er sjalusi. Jeg trodde frem til jeg var 19 år at en følelse jeg følte var sjalusi - men har i ettertid funnet ut at dette var absolutt ikke tilfellet. For å forbedre deg på sjalusielementet, hvis det viser seg at det faktisk er sjalusi du føler og ikke misunnelse (som jeg vil tro det er, og ja, det er to forskjellige følelser) så er det å jobbe med deg selv det eneste du kan gjøre. Du må finne ut hvorfor du er kul, hvorfor du er boss, hvorfor DU fortjener HENNE (hun fortjener deg KUN av den grunn at du fortjener henne). Dette høres veldig sjovinistisk ut men det er en realitet. Når du har funnet ut mer om deg selv kan du videreføre denne realisasjonen til henne ved hjelp, igjen, av fremvisning av intensjonene dine. (Ikke si noe til henne, vis det). Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 Du er som sagt bare 14 år. På ett eller annet tidspunkt kommer en av dere til å involvere dere med andre, og du kan ikke bestemme hvem hun skal prate med. Lenke til kommentar
Fatez Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Takk for all hjelp. Den var til god bruk, for jeg har vell kanskje vert litt forsiktig og kanskje vert litt for trukket tilbake når det gjelder å flørte mye med henne, vi flørter, det er ikke det, men vi er på en måte i en "second base". Jeg vil oppi "third base", ha det litt mer "intens" (om du vil). Men hva mente du da du skrev "Ikke hør på all shitsnakket hennes", mente du da at jeg skal prøve å bare ignorere hun når hun snakker om andre gutter og sånn, eller hva? For når jeg gjør det, så slutter hun helt og begynner å flørte med meg til de grader. Men noe tips til hvordan jeg kan få henne til å like meg? Kanskje bli forelska? Mer interessert enn det hun er no i meg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå