endii1 Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Hei! Kan starte med en liten presentasjon og si at jeg er ung mann på 21 år og har trent i ca 3 år. Har i de siste 14 dagene brukt ett 7-splitt program som jeg har satt opp selv og ser slik ut; dag1 : Bryst dag2 : Mage / legger dag3 : rygg dag4 : ben / legger dag5 : biceps / triceps dag6 : skuldre dag7 : ben / mage Jeg føler til nå att dette har fungert veldig bra og at jeg ikke overtrener. Øktene varierer fra 50-60min, hvor jeg får inn mellom 5-7 øvelser. Fokuser ekstra på ben og legger, som er min svakeste muskelgrupper. Har tidligere kjørt 4-split, med 2 hviledager + 1 dag cardio. Har noen erfaringer og formeninger om hva som lønner seg best? Blir det dumt å kjøre en 7-splitt uten hviledager? Programmet og øvelsene er jo satt opp slik at hver muskel gruppe får minimum 48timer restitusjon. Kom gjerne med andre oppsett som dere foretrekker! Håper på seriøse og kreative svar Lenke til kommentar
aomt Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Prøv å kutte litt ned på treningen, så vil du muligens få større framgong;) Kjøre ben/legger 3 gonger i uka imo alt for masse. Eit anna eksempel er å kjøre skuldra, dagen etter du har kjørt triceps. Har du KUN isolasjon-øvelser på skuldra? Eller bruker du triceps der også (som fører til dårligare framgong både på triceps og skuldra!)? Eg ville heller kjørt det her: M: Bein/legger, forarmer T: Rygg, Biceps, Mage O: Fri T: Bein/legger, forarmer F: Brøst, Skuldra, Triceps L: Cardio: S: Fri Lenke til kommentar
endii1 Skrevet 4. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2012 (endret) #2 Cefey Takk for tilbakemelding! Greit oppsett du la fram her, relativt likt som jeg brukte tidligere. De aller fleste øvelsene som jeg kjører på skuldra er isolasjon øvelser. Utenom militær press/skulderpress. Så jeg kan være litt enig med deg der, at det gjerne ikke er så lurt å kjøre dette dagen etter triceps. Endret 4. juni 2012 av endreostbo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå