acerbis Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Hei! Jeg driver og kobler anlegg i min 240. Jeg tror jeg har alt som trengs til og koble opp, men lurer litt på hvordan jeg skal trekke kablene best mulig? Kunne noen gitt meg meg noen tips på hvordan det blir best og peneste? Jeg har en forsterker til en 12" sub og en forsterker til 6*9 høytalleer, Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Kablene trekker du under listene på hver side i bilen. De 6x9" regner jeg med du skal ha i hatthylla, så da må du få deg kasser til dem, hvis ikke så kommer de til å påvirkes av trykket fra suben, og låte ræva, samt at de blir ødelagt med tiden... Det blir uansett aldri bra med høyttalere baki, for det er nå slik at vi er født med et øre på hver side av hodet, og disse er vinklet litt fremover, så da blir lyd bakfra feil Er du bittelitt glad i god lyd, så burde du helt klart vurdere å få noe inn i dørene foran i steden, så blir lydbildet mye bedre Lenke til kommentar
acerbis Skrevet 3. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2012 Okei Funker det og montere dem i http://strommen-bilradio.no/product_info.php?cPath=59_83&products_id=1132 feks? http://www.infinitysystems.com/car/products/product_detail.aspx?prod=KAPPA693.9I&cat=MEL&ser=KAP&Language=ENG&Country=NO&Region=EUROPE Det er dem jeg har. ja, har også noen 5 1/4" i dørene foran. Men der var kablene trekt ifra før. Men har du noen sub du anbefaler og bruke? hadde tenkt og kjøpe meg en ny til rundt 3 000,- med forsterker. eller er det bedre med en aktiv sub da? Lenke til kommentar
Suit-up Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 ja de kassene skal funke, men som cossie sier så bør du prioritere lyd forran. når det kommer til sub med forsterker, legger du på en høvding så får du denne. veldig god løsning med masser av trykk! da får du med en egnet kasse i samme slengen. Lenke til kommentar
acerbis Skrevet 4. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2012 (endret) takk for hjelpen ! Men hvor store strømkabler burde jeg bruke? Jeg har 8mm² nå Endret 4. juni 2012 av acerbis Lenke til kommentar
Suit-up Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 kommer så klart an på hvor stort du har, og om du har planer om å sette inn mer? men ville ikke gått under 25mm2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå