Gå til innhold

Windows Server 2003..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei bare lurte..

Noen som tipsa om hvordan man sku gjøre om Win2k3Server til Gamer OS .. meget raskt OS egentlig..

Har tenkt å legge inn WIn XP Pro.. men synes det er ustabilt.. Hvis ikke det har kommet noen nye Service Packs da? Bortsett fra 1ern?

Noen andre som har prob med WIn XP Pro? Ustabilt?

Er lenge siden jeg har kjørt det nå da.. men den gangen var det ikke helt til å stole på.

Men hvor får jeg tak i Style XP ? Mye som må gjøres for at det skal funke?

Lenke til kommentar

JA!

Windows Server 2003 er det samme som Windows XP med litt flere servertillegg (rent teknisk), men litt nyere og flere funksjoner dah.

Themes er ikke aktivert som standard så du må gå til services.msc og velge Themes fra listen der og velge start og Automatic under oppstart.

Server 2003 er "litt" raskere en WinXP pro. Men det er jo den engelske versjonen. Tror den norske er tregere.

Det er jo litt å konfigurere før du begynner bruke den server versjonen dah :p

Har testet 180 dagers prøveversjonen fra MS.

Lenke til kommentar

Hvorfor skulle den norske versjonen være tregere? Er norske ord tyngre å behandle enn engelske?

Jeg kjører Server 2003, og det fungerer strålende. Tar ca en time å konfigurere den til en workstation, men når det er gjort er det et glimrende OS. Om mulig, enda mer stabilt enn XP. Og ja, Themes kan slås på.

Hadde det ikke vært for at broren min slo av PC-en min etter at han hadde lånt den, hadde jeg hatt en uptime på ca 45 dager nå.

Lenke til kommentar
Hvorfor skulle den norske versjonen være tregere? Er norske ord tyngre å behandle enn engelske?

Jeg kjører Server 2003, og det fungerer strålende. Tar ca en time å konfigurere den til en workstation, men når det er gjort er det et glimrende OS. Om mulig, enda mer stabilt enn XP. Og ja, Themes kan slås på.

Hadde det ikke vært for at broren min slo av PC-en min etter at han hadde lånt den, hadde jeg hatt en uptime på ca 45 dager nå.

Den norske utgaven er tregere en engelsk. Det er bare sånn! Hvorfor var Windows 2003 Server raskere en Windows XP pro norsk når jeg hadde samme konfigurasjon så og si?

Lenke til kommentar

må vel si meg kjempe fornøyd med Windows 2000. sitter akkurat nå i XP av forskjellige årsaker :( men blir at jeg slår over til 2000 om en liten halv time tenker jeg.

det er gått mulig at style XP funker i 2003 server. det er jo bare å prøve.

Lenke til kommentar

Tror alle problemene med norske versjoner av windows kommer av at Microsoft egentlig ikke liker alle internasjonale versjonene av windows, siden det gir dem mer arbeid når de skal slippe patcher og sånn.

Derfor er det noen som må sitte og dekompilere koden, for så å ta en ordlistebasert search and replace for å bytte ut engelske ord med norske ord, for så å kompilere koden på nytt.

Dette oversetter ting som f.eks notepad -> notisblokk, internet explorer -> internett utforsker. I visse tilfeller gjør dette også at noen ting, slik som f.eks "while" i while-løkker blir byttet ut med "imens". Dette gjør at koden ikke fungerer helt som den skal, noe som også forklarer at norske windowsversjoner har helt sykt med feil i forhold til engelske versjoner av samme operativsystem.

</kødd> ..

en ting som kanskje stemmer litt mer er at internasjonale versjoner av os, patcher osv kommer tregere grunnet oversettingen.. men dette medfører ikke nødvendigvis mer feil..

Lenke til kommentar
om jeg ikke tar helt feil så legges det norske språket over det engelske slik at den norske versionen ikke er så ren som den engelske, og derfor er treigere.
Ingenting legges overnoenting, versjonene er helt like utenom at man har skiftet ut de engelske med norske ord ;)
Lenke til kommentar

Den norske utgaven er tregere en engelsk. Det er bare sånn! Hvorfor var Windows 2003 Server raskere en Windows XP pro norsk når jeg hadde samme konfigurasjon så og si?

windows 2003 server er raskere enn windows xp. uansett språk.

Lenke til kommentar

:lol: Si at det innlegget der var en spøk!?

Nei som inzyr sier så ligger det norske språket over det engelske. Det blir dobbelt så tungt.

Det er ikke det samme som language pakker til forum dette altså!

Hvis du ikke tror det får du prøve både engelsk og norsk og se selv. Jeg har gjort det og vet hvordan det er. Mener de snakket om et på P4 en dag også..

Lenke til kommentar

Jeg lurer i grunn litt på hvorfor en del her bruker penger på lisens for 2003 server kontra XP?

MS Windows 2000 Server - (ver. 2000 ) - full pakke - 1 server, 5 klienter - STD - CD-ROM koster ca 5000 kr, dessuten trodde jeg ikke at 2003 server var billigere enn XP, mulig jeg tar feil :roll:

Lenke til kommentar

XPUserz: Det var ikke det smilien var dedikert til.

Du sammenligner to forskjellige operativsystemer, og konkluderer med at det er språket som er skyld i forskjellen mellom operativsystemene.

Du hører vel selv hvor fjernt det er?

Det er nesten det samme som å si at du har prøvd Linux med norsk språk, og windows med engelsk språk, og syntes windows var raskere. Grunnen til at windows er bedre enn linux er pga Linux hadde norsk språk.

Det sier vel seg egentlig selv at et server operativsystem er litt kvikkere i vendingene?

Jeg lurer i grunn litt på hvorfor en del her bruker penger på lisens for 2003 server kontra XP?

Trenger jo ikke betale for det... Er jo bare å være beta tester av Office 2003 det, så får du gratis CD-er i posten :D. Jeg tror faktisk hvem som helst kunne bestille et gratis eksemplar av Server 2003 RC1.

Lenke til kommentar

MS Windows 2000 Server - (ver. 2000 ) - full pakke - 1 server, 5 klienter - STD - CD-ROM koster ca 5000 kr, dessuten trodde jeg ikke at 2003 server var billigere enn XP, mulig jeg tar feil :roll:

Win2k3 koster ca 9000 for 5 klienter og er vel da ca 3 dyrere en Win2k. Win2k3 Enterprise koster ca 40'

Lenke til kommentar

Du sammenligner to forskjellige operativsystemer

Hva er forskjellen mellom WindowsXP og Windows Server 2003 bortsett fra mappen med Administrative Verktøy?

Jo du kan ha mer minne og multiprosessor. Ellers er det ikke mye.

Ta en annen vri: Hva er forskjellen mellom Windows 2000 og Windows 2000 Advanced Server? De er identiske på samme måten over, nytt navn selvsagt. Men ellers har du en vanlig Windows 2000 med litt flere Verktøy.

Det er i prinsippet det samme, ja. Du trodde vel ikke at Server 2003 er nye "nytt" og kryptisk? :)

Lenke til kommentar

Du sammenligner to forskjellige operativsystemer, og konkluderer med at det er språket som er skyld i forskjellen mellom operativsystemene.

Du hører vel selv hvor fjernt det er?

Det er nesten det samme som å si at du har prøvd Linux med norsk språk, og windows med engelsk språk, og syntes windows var raskere. Grunnen til at windows er bedre enn linux er pga Linux hadde norsk språk.

Det sier vel seg egentlig selv at et server operativsystem er litt kvikkere i vendingene?

Trenger jo ikke betale for det... Er jo bare å være beta tester av Office 2003 det, så får du gratis CD-er i posten :D. Jeg tror faktisk hvem som helst kunne bestille et gratis eksemplar av Server 2003 RC1.

Er vel ikke sikker på for min egen del når jeg setter opp en server om jeg hadde vært fornøyd med 180 dager (noen er jo på 90 også) lisens som de beta lisensene jeg har vært borte i. Bare spurte jeg siden jeg ikke ser hensikten med å bruke 2003 server som noe annet enn en "server"....... ikke som ett vanlig OS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...