Marius13 Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Hei, Skal ha IKT-eksamen i morgen og er litt ehm.. nervøs. vi fikk et ark der det sto om tema som følger: Du jobber som 1. år lærling i en mindre kommune. It-avdelingen består av deg, en 2 år lærling og to fast ansatte IT-personer. kommunen drifter servere for ansatte, skoler og helseforetak, og du har fått ansvaret for vedlikehold og oppdateringer av AD. Kommunen bruker Windows 2000 server og har Xp og W7 på klientene. ^ Det var 1 av 3 temaer vi har om, og dette er om server. Problemet mitt er at server er noe av det jeg er dårligst på innen IKT. Så jeg lurer litt på hva jeg kan forvente meg av type oppgaver innenfor dette? skifte pw, scoope etc? noen som har hatt server på eksamen før som kan fortelle meg litt om hva jeg BØR kunne, for jeg kan nesten ikke en DRITT. Mvh Marius Lenke til kommentar
*F* Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 (endret) Du bør kunne: - Sette opp et domene. - Lage brukere - Deligere felles og personlige områder - Gjerne dele en skriver. - Melde PC-er inn i domenet og legge dem riktig plass - Og så legge brukerne i grupper (Hva heter de her "mappene"? Noen år siden jeg har drevet med AD) Endret 3. juni 2012 av Dj_Evelen Lenke til kommentar
Marius13 Skrevet 3. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2012 Du bør kunne: - Sette opp et domene. - Lage brukere - Deligere felles og personlige områder - Gjerne dele en skriver. - Melde PC-er inn i domenet og legge dem riktig plass - Og så legge brukerne i grupper (Hva heter de her "mappene"? Noen år siden jeg har drevet med AD) Takker! skal nok klare dette til i morgen:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå