Gå til innhold

Umulig å slette filer

jonia

Anbefalte innlegg

Hei guruer!

I går skjedde det noe merkelig med maskinen min. Normalt gjør det jo det sånn regelmessig, data er ikke stabilt... men i går var spesielt...

Jeg driver endel med videoredigering, og capture-kortet lagrer filene som mjpeg avi-filer (analog videokilde). Hadde laget endel klipp, og satte dem i sammen. Det gikk fint, deretter skulle jeg slette de opprinnelige klippene. Det gikk ikke så fint. Masknien påstod at jeg brukte filene og ville derfor ikke slette dem. Dette har jeg opplevd før, og for å være sikker restartet jeg maskinen. Da kan umulig disse filene være i bruk.

Der tok jeg feil. Uansett hva jeg gjør får jeg ikke slettet disse filene. Det er synd, da de er jæv... store.... et par gigabyte....

Så, hvordan er dette mulig. Jeg VET at det ikke er noen "prosesser" som kjører filene, dette skulle ikke skjedd i det hele tatt.

Jeg kjører Windows XP med ntfs filsystem.

Jeg har hørt noe om at et spesielt codec kan gjøre maskinen litt vrien, Angelpotion. Kan det være dette som er problemet? Er det et dritt-codec?

Finnes det et alternativ (gratis) til Angelpotion, hvis dette er problemet?

Jeg har fått slettet filene, men måtte flytte over det jeg ville ta vare på til en annen partisjon, og deretter restarte maskinen med CD rom, starte en "liksom-installering" av windows og deretter formatere partisjonen... tungvint hvis jeg må gjøre det hver gang.....

Noen som har noen synspunkter på dette?

jonia

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slett Angelpotion om det er dette programmet som "holder" igjen filene etter endt økt. Kan aldri tenke meg at XP klusser til noe, jeg har ikke merket noe.

Eneste kan være om du deler maskinen med en annen og har satt opp rettigheter med at bare administrator kan slette filer fra en mappe eller seksjon på disken og brukere kan opprette.

Helt sikkert Angelpotion, så ikke så motiverende ut den siden det lå på heller.

Last ned DivX fra www.divx.com, eller søk i www.filesearching.com

En versjon som heter 5.03 Bundle er fri for AddWare fra GATOR. Nyere DivX er full i Spyware!

Lenke til kommentar

Takk for svar.

Det er kun jeg som bruker pc'en og er følgelig også administrator. Så det er ikke problemet. Har lest litt, og det viser seg at det ikke hjelper å avinstallere Angelpotion for de filene som er laget med dette codecet. De lar seg fortsatt ikke slette....

Men, nå har jeg altså avinstallert Angelpotion og fått slettet filene. Og så har jeg installert et annet mjpeg codec. Og i går kveld fungerte det fint, jeg fikk frem bilde og lyd på klippene, redigerte og slettet restfilene etterpå. Det gikk fint, med minst like god kvalitet.

Jonia

Lenke til kommentar

Hmm du har alle oppdateringene?

Hvor store er filene dine?

NTFS har maks filstørrelse på 4GB / 2^32 = 4 294 967 296 bytes

Dette blir vel et problem for mange, så jeg tipper M$ fikser det i WinFS filsystemet som kommer med Longhorn. Å lime sammen en 3 timers film på windows i ren DV format kommer til å ta mer en 4.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...