Oly Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Som de fleste kjenner til blir nok Windows 8 en noe annerledes opplevelse enn sine forgjengere - både på godt og vondt. Det virker som det er flere Windows brukere som missliker Metro-fokuset til Win8 enn de som stiller seg positive til denne forandringen. En ting som jeg ikke har lest så mye om på nettet, er hvor genialt Metro kan fungere på stor-TVen kontra det tradisjonelle desktop miljøet. Når jeg sitter plantet i sofaen, vil jeg ha en enkel metode for å bla gjennom mine bilder, filmer og TV-serier på 42-tommeren. I det tilfellet synes jeg at navigering med mus og tastatur ikke alltid er like ideelt. Jeg kjører derfor XBMC til vanlig i denne sammenhengen på min Win7 PC, fordi jeg synes at XBMC fungerer bedre som et sofa-OS enn hva Windows gjør i Desktop-modus. Det geniale med Metro er potensialet det har til å gjøre Windows 8 om til et ideelt sofa-OS. Hvis Kinect og/eller Xbox 360 gamepaden får skikkelig Metro-støtte i Windows 8, kan fremtiden for Windows 8 som sofa-OS se lys ut. Kombinerer man dette med apps med funksjonalitet som tilsvarer det man finner i XBMC (XBMCs TV-series & Movies som laster ned info og kategoriserer TV-serier og filmer) kan dette bli helt kanon. Hva tror/spår dere? Lenke til kommentar
aktiv Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 Win 8 kan bli bra som HTPC-OS hvis den får støtte for kinect, som fungerer. Jeg ser ikke at alt i Metro er optimalisert for mus og tastatur. Det er noe som drar det hele ned. Jeg bruker nå Boxee Box, det fungerer jo for så vidt helt greit, men surfing på internett er helt elendig. Jeg skal prøve Win 8 som sofa-os når det kommer i fullversjon. Blir spennende Hvert fall med tanke på Kinect og Xbox støtte! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå