L4r5 Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 (kanskje det har noe med LD å gjøre) Nei Lenke til kommentar
Edward Norton Skrevet 3. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2012 (endret) Okei men hvis jeg har omgang med megan fox i min LD, får jeg sperm i bokseren da? og følger jg at det er deilig? kan noen lage guide eller sitere guide som hjelper meg mest sannsynlig til å LD innen 3 uker? Endret 3. juni 2012 av Edward Norton Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Her finner du guide: http://bit.ly/wl8syL Lenke til kommentar
Edward Norton Skrevet 3. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2012 (endret) jeg vet hvordan man skal klare å styre sine lucid dreams . skriv SAU på en liten papirlapp og legg den i bukselomma di. hver gang du stikker hånda ned i lomma og kjenner at lappen ligger dær, ta den opp og les hva som står på den. når du har gjort dette i mange dager så vet du veldig godt hva som står på den. slik at når du drømmer og stikker hånda ned i lommen, så kjenner du en lapp. men da står det ikke sau på den. men likevell så vet du så godt at det skal stå sau på den. og da skjønner du at du drømmer. have fun ^^ Hvis jeg gjør dette.. skal jeg bare sove vanlig som jeg gjør? Ligge med mobilen sent til natta (som jeg gjør) og sove vanlig så får jeg lucid drøm KANSKJE innen 21 dager? eller hjelper ikke papir trikset med at LD kommer fortere? btw, fikk dejavu nå.. (kanskje det har noe med LD å gjøre) kan du svare på dette her ? jeg prøver å google men forstår ikke en dritt Endret 3. juni 2012 av Edward Norton Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Les første treff på google du. Lenke til kommentar
Edward Norton Skrevet 3. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2012 Tror dere det har no å si om jeg LD'er når det er skole kl 8.30? Blir det vanskeligere å vekke meg? Kan man velge når man vil LD'e? Hvilken metode burde jeg bruke? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Det skal ikke ha noe å si på søvnkvaliteten. Så det er ingen grunn til å tro at det blir noe problem med skole. Nei, det blir ikke vanskligere å vekke deg. Det er helt normal søvn, bare at du er bevisst i drømmene. Resten får du lese deg til på google. Lenke til kommentar
jigaplow Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Kan du ikke bare lese deg opp og PRØVE? Med meg selv var dette noe jeg plutselig bare oppdaget. Jeg drømte og tenkte samtidig, så var det i gang. Mange år siden nå Lenke til kommentar
Edward Norton Skrevet 3. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2012 Kan du ikke bare lese deg opp og PRØVE? Med meg selv var dette noe jeg plutselig bare oppdaget. Jeg drømte og tenkte samtidig, så var det i gang. Mange år siden nå Har du ikke tenkt å prøve igjen? Lenke til kommentar
jigaplow Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Kan du ikke bare lese deg opp og PRØVE? Med meg selv var dette noe jeg plutselig bare oppdaget. Jeg drømte og tenkte samtidig, så var det i gang. Mange år siden nå Har du ikke tenkt å prøve igjen? Gjør det rett som det er. Mente at det er mange år siden første gangen. Jeg åpner ikke akkurat øynene for moroskyld når det begynner, jeg nyter det i lange drag Lenke til kommentar
Edward Norton Skrevet 3. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2012 Men kan man liksom ha Lucid Dream ofte? Hvis jeg begynner å gjøre fast guide.. og etter 3 uker klarer jeg det, skal jeg lett klare det dagen etter da? Kan noen komme med en bra guide? Jeg forstår ikke en dritt av det på engeslk Lenke til kommentar
Edward Norton Skrevet 3. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2012 http://www.ld4all.com/forum/viewtopic.php?t=36378 Hvis jeg gjør dette imorra.. fårjeg med engang lucid dream da? : Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Jeg har ingen spåkule så jeg vet ikke. Lenke til kommentar
Edward Norton Skrevet 3. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2012 siste spørsmål Lucid drømming krever både tålmodighet og viljestyrke. Det finnes ikke et fasitsvar på hvordan bli lucid, men det finnes flerfoldige metoder og teknikker og det er opp til hver enkelt å finne den beste metoden for dem. Å ha sin første bevisste drøm kan ta alt fra få dager til flere uker, så det er noe man virkelig må gå inn for. Den mest kjente metoden kalles DILD (Dream Induced Lucid Dream), som innebærer at du går fra vanlig drømmetilstand til lucid drømming. Det finnes også metoder som gjør at du går fra våken tilstand rett inn i en lucid drøm, men dette krever en del erfaring, så jeg går ikke inn på det akkurat nå. Så... hva er egentlig en bevisst/lucid drøm? Svaret er simpelt. Når du er i drømmeverdenen og vet at du drømmer, ja da er du faktisk lucid. Og det som er så morsomt med hjernen vår er at når du vet at du drømmer, så får du full kontroll over drømmen. Det beste med dette er nemlig at det føles helt ut som det virkelige liv, så du kan faktisk leke gud i en verden som oppleves som virkelig. Personlig hadde jeg ikke helt trua på dette da jeg ble introdusert for lucid drømming, men nå sitter jeg her flere år etter og gleder meg allerede til neste gang jeg legger meg. Anyway! Som sagt, DILD er veien å gå for nye lucid drømmere. Metoden baserer seg på at du i en vanlig drøm blir bevisst på at du drømmer, og dermed blir lucid. Hvordan gjør man dette, spør du? Jo, ved hjelp av noe som kalles reality checks (RC). Dette er små tester du må gjøre til en vane å utføre i dagliglivet, som du etterhvert ubevisst vil gjøre i drømmene dine. Det kan være alt fra å holde for nesen og prøve å puste, telle fingre, slå av/på lysbrytere, se på klokka eller finne på noe helt unikt selv. Poenget med disse testene er nemlig at de i drømmeverden alltid vil ha forskjellige utfall. Man vil puste når man holder for nesen, ha forskjellige antall fingre, lysbrytere gjør ikke det de skal, og klokka vil som regel vise et forvridd mønster istedenfor tall og visere. Personlig liker jeg finger-telle-metoden. Når hjernen min bestemmer seg for å telle fingre i en drøm, ender jeg alltid opp med ni eller elleve fingre. Da kvekner jeg til og innser at dette ikke kan være virkeligheten, så da står jeg der i drømmen og kan gjøre hva jeg vil. Altså er jeg lucid. Så, hvis jeg teller fingrene mine kanskje 30 ganger på skolen og 10 ganger hjemme så vil hjernen min bli vant til det og gjøre det i en normal drøm.. da vil det være feil og da vet jeg at drømmen gjør det feil og siden jeg tenker mens jeg drømmer, da blir jeg lucid.. er det så ENKELT? Trenger jeg å gjøre "slappe" av øvelser før jeg sover? pleier å ligge med telefonen i hånda 2 timer og gjøre alt mulig før jeg sover sjø Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 Som sagt av flere tidligere, ingen kan garantere at det vil fungere for deg. For min egen del var det som jigaplow, hadde for en del år siden en LD, leste meg opp om det og gjorde det for vane å titte på klokken jevnlig over hele dagen samt memorisere drømmer jeg husket. Etter en måneds tid eller noe slikt begynte jeg å ha LD fra tid til annen, uten at det er noe særlig mønster ved det. Lenke til kommentar
Edward Norton Skrevet 4. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2012 (endret) Jeg skal starte et prosjekt der jeg skal bruke lapp metoden. Skal skrive noe på en lapp og se på den heletiden. Skal se om jeg klarer LD etter 3-4 uker. Men spørsmålet er, hvis jeg ser på lappen ofte, skal jeg bare sove helt vanlig om natta, eller skal jeg gjøre noe slappe av ting? Eller skal jeg våkne midt på natta osv. Endret 4. juni 2012 av Edward Norton Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 (endret) 1: Bruk Google til å finne guider. 2: Velg en metode. Det finnes flere veier til Rom 3: Bruk valgte metode en stund og se om du får resultat. 4a: Hvis du får ønsket resultat gå til punkt 6 4b: Oppnår du ikke ønsket resultat prøv litt til 5: Oppnår du fremdeles ikke ønsket resultat gå til punkt 1 6: Gratulerer du har oppnådd evnen til å drømme bevisst. Enjoy. Endret 4. juni 2012 av L4r5 Lenke til kommentar
Edward Norton Skrevet 4. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2012 (endret) Folk nevner at det er viktig å skrive ned drømmene sine. Tror du/dere jeg trenger å gjøre det? Hva hjelper det? Når jeg klarer mine LD skal jeg gjøre det hele tiden og bli "ekspert" Så leste jeg på L4ALL.com at med RC vil du faile.. stemmer dette? Endret 4. juni 2012 av Edward Norton Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 Voldsomt med spørsmål. Som nevnt tidligere bruk google. For det første, les her: http://www.ldnorge.org/page/tips-nybegynnere For det andre, masse informasjon på denne siden(spessielt forumet deres): http://www.dreamviews.com/content/ For det tredje, ikke spør spørsmål du egentlig bare kan google, og finne svaret på 2 sec. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå