Edward Norton Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 (endret) lurer på ting ang. lucid dreaming.. 1) er det farlig eller KAN det være farlig? at jeg tror jeg drømmer men at jeg gjør det i virkeligheten at jeg f.eks hopper ut av vinduet? 2) kan man gjøre det sammen med en kompis? eller funker det ikke 3) hva er greia? 4)Kan man få det til lett innen 1-2 timer? 5) Noen egenskaper man må ha? viss alder? andre basic info? tenker å prøve det.. høres SYKT ut.. edit; rart spørsmål menmen; Hvis man drømmer at man har omgang med ei fin jente, blir man våt i buksa/bokseren? Endret 3. juni 2012 av Edward Norton Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Hvordan skal du kunne gjøre det med en kompis? Du drømmer. Det er din drøm. Du kan ikke akkurat gå inn i andres drømmer. Det går bare på film, ikke i virkeligheten. Greia er at man er klar over at man drømmer så man kan gjøre bevisste valg under drømmen og på den måten delvis eller helt styre hva som skjer. Noen klarer dette helt av seg selv, andre trenger litt trening, noen trenger mye trening og tilslutt er det mange som aldri får dette til. Søk opp på internett så finner du masse om det. 1 Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 1. Nei, Lucid dreaming er mer omvendt. Du vet du drømmer, men kan gjøre hva som helst. 2. Nei, Inception er en Hollywoodfilm. 3. Du kan kontrollere drømmene dine. 4. Nei, men du kan gjøre øvelser over uker/måneder for at det skal skje (ofte). 5. Ingen spesielle av det jeg har fått med meg. Lenke til kommentar
Edward Norton Skrevet 3. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2012 Mente liksom om en kompis kan være tilstede også fortelle hverandre osv.. men kan jeg f.eks få det til nå ved å som folk har forslått.. telle sauer, fingre osv.? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Ja, dere kan sove i samme rom og fortelle hverandre hva som skjer når dere er våkne igjen. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 men kan jeg f.eks få det til nå ved å som folk har forslått.. telle sauer, fingre osv.? Høres ikke ut som en suksessoppskrift nei. Du kan starte med å minne deg på at du er våken hver time ved å gjøre noe som ville vekket deg om du sov (klyp deg i armen-ish) Lenke til kommentar
Edward Norton Skrevet 3. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2012 men kan man liksom bli gal av det? få sjokk, panikk? plutselig har jeg f.esk 12 fingre.. Lenke til kommentar
Edward Norton Skrevet 3. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2012 kan jeg få det til innen 1 uke? ved å telle fingere mine 30 ganger om dagen, når det er f.eks 9 fingre på den andre hånda som drømmer jeg.. merker jeg at jeg drømmer da og kan gjøre hva jeg vil? Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Du blir ikke gal, med mindre du er det allerede da. Hvor fort du kan oppleve det kan ikke vi svare på. Du får nesten prøve deg fram, men har ikke helt tro på telleteorien din. Det er mer at hjernen registrerer at du ikke utfører en rutine. Vet ikke om fingertelling holder. Lenke til kommentar
Edward Norton Skrevet 3. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2012 så hvor lang tid må man regne med og hvilken metode er best? Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Gjør det for vane å se på klokken på armen din, fungerte for meg. Lenke til kommentar
Edward Norton Skrevet 3. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2012 Men har ikke klokke Kan det påvirke søvnen min? hva er den beste nybegynner greia? telle fingre hele tiden og sove vanlig endag så drømmer jeg om at jeg har flere ellr midnre fingre? Lenke til kommentar
Jofred Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Var da voldsomt så usikker du virka. Det finnes flere guider og bøker om emnet. Nå har du fått forslag her i tråden, men fortsetter likevell å spørre om det samme. Tipper du nettopp fant ut det her på 4chan? 1) er det farlig eller KAN det være farlig? Alt kan være farlig, men nei, dette er ikke utprega farlig. 2) kan man gjøre det sammen med en kompis? Gjøre hva? Du skal drømme og ta kontroll over drømmen, kan kompisen din hjelpe deg med det? 3) hva er greia? forklar rett oven for 4)Kan man få det til lett innen 1-2 timer? Sannsynligvis ikke. Noen får det til med en gang, andre trenger masse øving og noen vil aldri få det til. 5) Noen egenskaper man må ha? viss alder? Nei Lenke til kommentar
Edward Norton Skrevet 3. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2012 noen vil aldri få det til. Hva mener du? Alle kan vel få det til? men hvis jeg bruker finger teknikken, telle fingre 30 ganger på skolen f.eks, så avslappe kroppen helt når jeg sover, kan jeg få det til? hvor langt tid tror dere det kan ta før jeg får min "første" lucid? Lenke til kommentar
Edward Norton Skrevet 3. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2012 men jeg er normal person som drømmer av og til.. da kan jeg vel få det til? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Hvordan kan jeg vite om du får det til eller ikke? Lenke til kommentar
Edward Norton Skrevet 3. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2012 Jeg SKAL få det til, så trenger ikke å diskutere det... Men kan noen lage meg en guide til hvordan jeg kan få det til innen 21 dager? Lenke til kommentar
Edward Norton Skrevet 3. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2012 jeg vet hvordan man skal klare å styre sine lucid dreams . skriv SAU på en liten papirlapp og legg den i bukselomma di. hver gang du stikker hånda ned i lomma og kjenner at lappen ligger dær, ta den opp og les hva som står på den. når du har gjort dette i mange dager så vet du veldig godt hva som står på den. slik at når du drømmer og stikker hånda ned i lommen, så kjenner du en lapp. men da står det ikke sau på den. men likevell så vet du så godt at det skal stå sau på den. og da skjønner du at du drømmer. have fun ^^ Hvis jeg gjør dette.. skal jeg bare sove vanlig som jeg gjør? Ligge med mobilen sent til natta (som jeg gjør) og sove vanlig så får jeg lucid drøm KANSKJE innen 21 dager? eller hjelper ikke papir trikset med at LD kommer fortere? btw, fikk dejavu nå.. (kanskje det har noe med LD å gjøre) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå