jaskorpe Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 fikk akkurat beskjed frå microsoft i gaim. 07:50:26) [email protected]: You are running a version of messenger that requires an immediate security update. Please visit http://messenger.msn.com/Help/Upgrades.aspx to complete the update.(07:50:26) [email protected] has closed the conversation window. idioti! Lenke til kommentar
alfern Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Microsoft har uttalt at de vil sperre messenger tjenesten for alle "ikke microsoft" IM klienter. Lenke til kommentar
Magne_ Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Inkludert alle eldre versjoner av MSN Lenke til kommentar
smetho Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Inkludert alle eldre versjoner av MSN Nei, men du må oppdatere disse. Lenke til kommentar
tox2ik Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 nå er jeg ingen coder men det kan ikke være så forbaska vanskelig å gi en gaim ut for å være en ms client.. er det det? Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 nå er jeg ingen coder men det kan ikke være så forbaska vanskelig å gi en gaim ut for å være en ms client.. er det det? Minner meg om sjefen til Dilbert som sa noe sånt som «Dette skjønner jeg ikke, så det må være lett» Lenke til kommentar
Ptomania Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Problemet er at microsoft IKKE gir ut noen spesifikasjoer på protokollen sin. Det betyr at alt må backtrackes. Det er jobb.. men både trilian og gaim har sagt at de vil ha versjoner ute innen fristen som støtter den nye protokollen.. men det er et men med det. MS skal visst ha lisenser på de som lager applikasjoner som bruker protokollen deres.. Monopolistene slår til igjen.. Jeg sier.. gå over til Jabbere Opensource IM protokoll som bruker xml. Ptomania Edit: huff.. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Problemet er at microsoft IKKE gir ut noen spesifikasjoer på protokollen sin. Det betyr at alt må backtrackes. Det er jobb.. men både trilian og gaim har sagt at de vil ha versjoner ute innen fristen som støtter den nye protokollen.. men det er et men med det. MS skal visst ha lisenser på de som lager applikasjoner som bruker protokollen deres.. Monopolistene slår til igjen.. Jeg sier.. gå over til Jabbere Opensource IM protokoll som bruker xml. Ptomania Edit: huff.. Problemet er og blir: vi vil ikke få våre nybegynner venner over til andre program. De bruker "msn" de, programmet de fikk med "sin Windows".. For å ikke gro inne har jeg også noen venner/venninner som ikke er Linux nerder. Men hadde vært herlig om jabber hadde blitt standarden Virker enkelt å lage en ny klient også, XML er tross alt laget for enkelheten. Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Det alle glemmer er at du ikke trenger å ta farvel med MSN-vennene dine bare fordi du går over til Jabber. Enkelte Jabber-servere støtter såkalte transports, som gir deg tilgang til andre IM-tjenester som MSN, ICQ osv. Så du snakker Jabber med Jabber-serveren, og Jabber-serveren snakker MSN på vegne av deg. Hey presto. Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Ser ikke noe galt i at Microsoft gjør dette. Det er deres nettverk, og de må med det kunne få gjøre akkurat hva de vil. Hadde det vært en internasjonal standard, som de forsøkte å tukle med, hadde det vært noe annet. Men her er det altså deres egen standard de ønsker å endre - se ei ikke bort fra saken også har sikkerhetsaspekter. Skal man absolutt benytte seg av akkurat MSN i Linux, foreslår jeg at man velger nettopp å bruke Windows eller Mac OS X, som man helst vil, innerst inne - eller aller helst, treffer folk personlig, i stedet for å tilbringe dagen foran en dataskjerm. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Ser ikke noe galt i at Microsoft gjør dette. Det er deres nettverk, og de må med det kunne få gjøre akkurat hva de vil. Hadde det vært en internasjonal standard, som de forsøkte å tukle med, hadde det vært noe annet. Men her er det altså deres egen standard de ønsker å endre - se ei ikke bort fra saken også har sikkerhetsaspekter. Skal man absolutt benytte seg av akkurat MSN i Linux, foreslår jeg at man velger nettopp å bruke Windows eller Mac OS X, som man helst vil, innerst inne - eller aller helst, treffer folk personlig, i stedet for å tilbringe dagen foran en dataskjerm. Gratulerer med post nr 100 Og, ja, du sier noe der.. ekte p2p er best Men kan du skjønne hvorfor vi blir sinte på MS når de bruker slike skitne metoder? De hadde tenkt å gjøre dette helt fra starten av! Frekke folk! Få mange brukere for å så la det gå over.. Men jeg skal iallfall ikke bruke noe særlig IM på et år nå. Så det skal gå bra.. Åh, kan bruke Jabber til andre ting også. Så flott Bør kanskje prøves da.. Når jeg kommer tilbake fra England Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Gratulerer med post nr. 500! Men det må da være mulig å finne ut hvordan MSN sier "hei jeg er msn" vha. (t)etereal ol. ? Har noen andre merket den "buggen" i AMSN/GAIM (de jeg har testa) som gjør at det er komplett umulig å logge seg på (min) @msn.com konto? sikker på riktig passord, men den kommer å klager over feilet autentisering. PS: irriterende! går ikke an å blocke den heller!!! (17:59:24) [email protected]: Du bruker en versjon av Messenger som krever en sikkerhetsoppdatering umiddelbart. Gå til http://messenger.msn.no/Help/Upgrades.aspx for å fullføre oppdateringen. lurer på om det virker? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå