runela Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 (endret) Har i dag fagbrev som elektriker og jobbet et par år. Men har alltid hatt en brennende interesse for data og nettverk. Har drevet en del med praktisk arbeid på nettverk, kabling ,patchpanel, fiber under bygging av næringsbygg osv. men kunne tenkt meg og drevet med vedlikehold av nettverk og data for bedrifter på et profesjonelt nivå. Siden jeg er i full jobb og har hus og trives her jeg bor og ikke har noen høyskole eller universitet i nærheten vurderer jeg og studere "Drift av nettverk" hos Ecademy, som jeg håper kan gi meg tyngden til og søke jobb innen IKT som driftsansvarlig for nettverk eller IT konsulent eller lignende. Noen som har noen erfaringer med denne skolen eller har noen innspill på om en elektriker med litt mer skolegang innen IKT kan få seg noe jobb innen dette? Har fra før av en god del erfaring innen data og feilsøking. Endret 6. juni 2012 av RuneLA Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Har ikke personlig erfaring med eCademy, men en jeg kjenner gjorde det for en årrekke siden (da det het ITakademiet) og det var meget vellykket. Han tok et MCSE kurs. Tror det fortsatt er solide greier. Lenke til kommentar
runela Skrevet 3. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2012 Håper det er solid. I vertfall virker de seriøs. Skal få de til og ringe meg opp i morgen og få litt mere info. tenkte jeg skulle bygge på med Systemingeniør Microsoft eller Cisco CCNA etter "drift av nettverk". Lenke til kommentar
Gun1 Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 Jeg personlig ville tatt sertifisering fra Microsoft og Cisco som privatist, dvs ta testen på ett testsenter. De kursa syns jeg personlig koster alt for mye i forhold til de du får igjen. Lenke til kommentar
Wreid Skrevet 28. september 2012 Del Skrevet 28. september 2012 Hei Ikke meningen å vekke opp gammel post, men sitter selv litt i samme situasjon som deg. Nylig flyttet og ønsker å finne en jobb mer rettet mot IT. Gikk selv på Noroff etter vgs, (noe jeg virkelig ikke var fornøyd med) så jobbet jeg 6 år som telemontør i Oslo. Har selv vurdert å ta CCNA(ICND1 og ICND2) og prøve meg på noen Microsoft sertifiseringer. Usikkert på hva jeg skal starte med, men foreløpig ser det ut som 70-640 og 70-642 er greit sted å starte. Bruker CBT Nugget sin video undervisning til å studere med siden jeg ikke synes 20 000kr pr kurs ikke er verdt pengene, spesielt ikke når de ikke engang sertifiserer deg (bare forbreder deg til det). Følte jeg sløste bort nok penger i den fella når jeg tok Noroff :S Ellers tenkte jeg å ta en mer forsiktig retning inn i IT verdenen ved å søke på 1. 2. linje IT drift support. Driver derfor å leser opp til ITIL sertifisering, som etter hva jeg har forstått kan tas online ved EXIN. Allefall, lykke til, ville bare dele min erfaring, og gjerne post her om hva du finner ut av, siden jeg er nysgjerrig på hva i lignende situasjon finner ut av Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå