T/A 455 Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 (endret) Hei. Jeg har bestilt følgende oppsett fra komplett.no, men begynner å bli litt usikker på om jeg har gjort noen feile valg. Det begynner å bli noen år siden jeg var noen hardcore gamer. Men litt smålei av at kameratene mine har alt for mye bedre pc enn meg ,så måtte finne på noe, hehe. Største problemet mitt er vell at jeg er litt amd fanboy. Men føler vell det var litt mer morsomt å være det med gamle Athlon og Athlon 64 prosessorer Har pr i dag en amd Phenomen 9950BE. Har tittet litt på tomshardware.com og andre sider de har tester på. Det jeg vell egentlig lurer på er om jeg kan få mer yttelse ut av å feks gå for ett litt billigere skjermkort og oppgradere meg til intel hovedkort og feks i7 prosessor av noe slag. Andre komponenter kan jeg også godt bytte ut hvis andre merker feks er bedre i forhold til pris. Har også med et vannkjølingssett som jeg er usikker på om passer, om noen har forslag til endringer på det tar jeg i mot all hjelp med stor takk 635691 Corsair SSD Force Series 3, 240GB 2.5" SATA 6 Gb/s (SATA3.0), 550MB/520MB/s read/write, S 630907 Microsoft Windows 7 Home Premium NO OEM, 64bit, SP1 650878 Lian Li PC-A71F Big Tower Sort Vifte: 2x 140mm Front, 2x 120mm Bak, ATX, mATX, eA 649519 LarKooler BA2-243 Kjøler Kit CPU 775//1156/1366, VGA, Chipset, Block, Pump, Rad 659623 ASUS Radeon HD 7970 3GB GDDR5 PCI-Express 3.0, 1xDL-DVI-I, native-HDMI, 2xmini-D 621172 Western Digital Caviar® Black 2TB SATA 6Gb/s (SATA 3.0), 64MB Cache, 7200RPM, 3.5", 749647 Kingston DDR3 HyperX 1866MHz 16GB KIT Kit w/4X HyperX 4GB DDR3, CL9-9-9-27, 240pin 650172 AMD FX-8150 8-Core Processor Socket- AM3+, 3.6Ghz, 125W, 8MB L2 + 8MB L3 Cache, 637650 Gigabyte GA-990FXA-UD3, Socket-AM3+ ATX, 990FX+SB950, DDR3, 4xPCIe(2.0)x16, CFX&SLI, S Endret 3. juni 2012 av T/A 455 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Anbefaler annen RAM, da det ikke er spesielt stor forskjell i ytelse. Anbefaler også en annen SSD, jeg vil anbefale Intel 520 Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Det er en bommert å kjøpe AMD prosessor til gaming nå Til gaming er det for det meste ytelse pr. kjerne som teller, og det er noe Intel har mye mer av enn AMD. Dette er hva som vil være det beste kjøpet: Lista er fra Dustin.no - Mer stabil og raskere SSD. - Kraftigere prosessor (i spillsammenheng). - billigere og like godt grafikkort med lavere strømforbruk og da mindre støy. - Du trenger ikke mer minne, frekvenser har ingen ting å si i dag. - Omtrent like bra kjøler. Lenke til kommentar
Symmetrical Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 i7 er meningsløst for gaming da spill ikke utnytter HT som er den eneste forskjellen mellom en fire kjerners i7 og i5. I sammenheng med dette så vil jeg anbefale det samme oppsettet som Olestokk anbefaler. På en annen side så kan også en bedre CPU kjøler og litt bedre RAM være et alternativ. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 (endret) i7 er meningsløst for gaming da spill ikke utnytter HT som er den eneste forskjellen mellom en fire kjerners i7 og i5. I sammenheng med dette så vil jeg anbefale det samme oppsettet som Olestokk anbefaler. På en annen side så kan også en bedre CPU kjøler og litt bedre RAM være et alternativ. Hvis du med "bedre RAM" mener høyere clock speed er det en veldig liten og mer eller mindre en umerkbar forskjell. Endret 3. juni 2012 av MariusJS Lenke til kommentar
Symmetrical Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 i7 er meningsløst for gaming da spill ikke utnytter HT som er den eneste forskjellen mellom en fire kjerners i7 og i5. I sammenheng med dette så vil jeg anbefale det samme oppsettet som Olestokk anbefaler. På en annen side så kan også en bedre CPU kjøler og litt bedre RAM være et alternativ. Hvis du med "bedre RAM" mener høyere clock speed er det en veldig liten og mer eller mindre en umerkbar forskjell. En kombinasjon av høyere clock speed, lavere timings med heatspreaders kan resultere i en merkbar forskjell - merk kan. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 i7 er meningsløst for gaming da spill ikke utnytter HT som er den eneste forskjellen mellom en fire kjerners i7 og i5. I sammenheng med dette så vil jeg anbefale det samme oppsettet som Olestokk anbefaler. På en annen side så kan også en bedre CPU kjøler og litt bedre RAM være et alternativ. Hvis du med "bedre RAM" mener høyere clock speed er det en veldig liten og mer eller mindre en umerkbar forskjell. En kombinasjon av høyere clock speed, lavere timings med heatspreaders kan resultere i en merkbar forskjell - merk kan. Det er sant, men jeg tror ikke at det ville være nevneverdig lurt i å investere såpass mye for en forskjell som du ikke vet om du kan merke Eks: https://prisguiden.no/produkt/crucial-ddr3-ballistix-elite-1600mhz-8gb-159331 1600mhz RAM, koster kr. 249 for 8gb og har CAS rating 8 Prøv å finne noe lignende her: https://prisguiden.no/sok?detailId%5B%5D=2%28316%29&detailId%5B%5D=1074%281800%7C2200%29&detailId%5B%5D=66%288%7C%29&categoryId%5B%5D=27&sort=price&order=desc&pg-q=&price_min=249&price_max=2000 Lenke til kommentar
TurtleFred Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 i7 er meningsløst for gaming da spill ikke utnytter HT som er den eneste forskjellen mellom en fire kjerners i7 og i5. I sammenheng med dette så vil jeg anbefale det samme oppsettet som Olestokk anbefaler. På en annen side så kan også en bedre CPU kjøler og litt bedre RAM være et alternativ. Hvis du med "bedre RAM" mener høyere clock speed er det en veldig liten og mer eller mindre en umerkbar forskjell. En kombinasjon av høyere clock speed, lavere timings med heatspreaders kan resultere i en merkbar forskjell - merk kan. Det er sant, men jeg tror ikke at det ville være nevneverdig lurt i å investere såpass mye for en forskjell som du ikke vet om du kan merke Eks: http://prisguide.har...0mhz-8gb-159331 1600mhz RAM, koster kr. 249 for 8gb og har CAS rating 8 Prøv å finne noe lignende her: http://prisguide.har...&price_max=2000 Lawl https://prisguiden.no/produkt/crucial-ddr3-ballistix-elite-1866mhz-8gb-kit-155594 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Svar til TurtleFred: Den RAMen du fant koster mer, og har dårligere CAS rating. Lenke til kommentar
Symmetrical Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Det er enkelt å finne RAM med høy frekvens og lav timings - billig - men det er viktig å ikke glemme kvaliteten på brikkene. Dette blir aldri beskrevet under spesifikasjonene og er noe man selv må undersøke på nettet. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Det er enkelt å finne RAM med høy frekvens og lav timings - billig - men det er viktig å ikke glemme kvaliteten på brikkene. Dette blir aldri beskrevet under spesifikasjonene og er noe man selv må undersøke på nettet. Dette er sant, og personlig liker jeg kvaliteten på Corsair sine (Venegeance LP og XMS-3), og Kingston sine RAM brikker, men som sagt dette må man finne ut av selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå