Hestvik Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 (endret) Hei, En kamerat av meg kjøpte en billig bil til 9.000,- inkl. omreg. Han prøvekjørte bilen når det var overskyet på ettermidagen - og så eller merket ikke noe vesentlig. Men så etter kjøpet oppdaget han at hele frontruta var dekt av små lakkpartikler - trolig etter at selger skulle etterlakkere en tidligere skade. Dette var altså i sollys - og gjorde det nesten umulig å se ut når lyset slo mot ruta. Så ingenting til dette mens det var overskyet. Har han noen rettigheter til dette? Som at selger må betale for en time til Riis eller hurtigruta? Eller kan han heve kjøpet da selger ikke nevnte noe om dette? Er jo ganske vesentlig å kunne se ut når man kjører. Endret 3. juni 2012 av Hestvik Lenke til kommentar
nomore Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Hva sier kontrakten, og hvordan er det mulig å overse dette? Ta en tur innom et ruteverksted og få de til å se på det. Er ikke utenkelig at det er mulig å vaske av. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Hva med å la vær å tenke så mye på rettigheter, jus, advokater og anna TULL som vil koste dere tid og penger og heller kjøpe en flaske blå isopropanol (finnes på enhver bensinstasjon) til 89 kroner, en rull dopapir til 5 kroner og VASKE lakken av ruta? 8 Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Hva med å la vær å tenke så mye på rettigheter, jus, advokater og anna TULL som vil koste dere tid og penger og heller kjøpe en flaske blå isopropanol (finnes på enhver bensinstasjon) til 89 kroner, en rull dopapir til 5 kroner og VASKE lakken av ruta? Eid Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Ville startet med en vanlig vindusskrape for å få løs de største partiklene før jeg tok i bruk kjemikalier. http://www.jordan.no/no/Malerverktoy/Produkter/Verktoy/Vindu/Vindusskrape-/ for eks. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Fordi? Blå isopropanol skader verken listverk eller pakninger... Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 For det første - hvis dette er alt som er gærnt på en bil til under 10k ville jeg neppe giddet å bruke tid (=penger) og energi på å klage til selger. For med mindre det er sannsynlig at disse malingsflekkene har kommet MELLOM prøvekjøring og overlevering har kjøper en dårlig sak - maling på frontruta kan vanskelig hevdes å være en skjult mangel, jeg mener at slikt hører til det man faktisk bør sjekke. Det er en grunn til at man bør unngå å se på bruktbil i regnvær.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå