anskart Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Hei! Har problemer med hotmail på one x min. Den vil ikke verken laste ned eller sende mail. Når jeg prøver å oppdatere innboksen ser det ut som den oppdaterer som vanlig, men den laster ikke ned noe mail. Når jeg skal sende, kommer det bare feilmelding at mailen ikke kan sendes. Eneste måten jeg har klart å løse dette på hittil, er ved å slette kontoen og legge den til på nytt, så fungerer den en liten stund, men nå går ikke det heller lengre. Noen som har vært borti det samme og/eller vet hva løsninger er? Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Sett den opp manuelt. server inn er pop3.live.com med 995. server ut er smtp.live.com med 25. Huk av at serveren krever sikker tilkobling og autentikasjon. Skal du sende epost utenom eget trådløse nett så må du legge inn mobilnettleverandørens server ut. Lenke til kommentar
anskart Skrevet 3. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2012 Sett den opp manuelt. server inn er pop3.live.com med 995. server ut er smtp.live.com med 25. Huk av at serveren krever sikker tilkobling og autentikasjon. Skal du sende epost utenom eget trådløse nett så må du legge inn mobilnettleverandørens server ut. Skal prøve det nå, takk for hjelpen! Skal også bruke over mobilnett ja, hvis jeg har djuice (telenor) hva skriver jeg da, og hvor? Lenke til kommentar
anskart Skrevet 3. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2012 Sett den opp manuelt. server inn er pop3.live.com med 995. server ut er smtp.live.com med 25. Huk av at serveren krever sikker tilkobling og autentikasjon. Skal du sende epost utenom eget trådløse nett så må du legge inn mobilnettleverandørens server ut. Skal prøve det nå, takk for hjelpen! Skal også bruke over mobilnett ja, hvis jeg har djuice (telenor) hva skriver jeg da, og hvor? Hvis du gidder, kan du si hva jeg skal skrive hvor, steg for steg? Får bare at serveren ikke svarer når jeg prøver å sette mailen opp manuelt Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Djuice bruker vel telenors oppsett: server inn: pop.online.no server ut: smtp.online.no Du skal sannsynligvis kun bruke server ut for å få sendt eposten. Måtte selv fikle litt med en s2 for å få det til å funke. Vanlig datanett må være påslått og telefonen må ha riktig oppsett for å bruke datatrafikk. Last det eventuelt ned fra djuice via det automatiske oppsettet. http://www.telenor.no/privat/kundeservice/mobilhjelp/internettpamobilen/ Kort sagt: Om mobilen er tilkoblet wifi /ditt eget trådløse nett på wifi være slått på. skal du sende må du slå på datanettet på mobilen. innkommende server er pop3.live.com og 995. Legg selvsagt inn brukernavn og passord. utgående server må ofte settes opp med telefonnettets server. Djuice bruker telenor sitt nett, og derfor legger du inn smtp.online.no. Forsøk å slå på aktivering av sikker tilkobling og autentifikasjon. Send mail til deg selv, f.eks til en pc, og sjekk litt menyer for å se hva som skal legges inn. microsoft har forøvrig en egen hotmail app om du ikke bruker epostprogrammet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå