elementz Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 (endret) Kjøpte en laptop for snart 5 år siden. August 2007. Det var en Multicom Compal IFL90+ . Kosta 13.000,- 15.4" Skjerm GeForce® 8600M GT 512MB Santa Rosa INTEL Core 2 Duo T7300 2.00GHZ 4MB 160GB SATA 7200RPM 2.5" 2 X TRANSCEND 1GB JETRAM DDR2 667MHz SO-DIMM Tingen er at jeg kjøpte denne for å spille på den og brukte den som spille maskin. I år har jeg tenk å kjøpe meg en ny en men som blir mest brukt til kontorarbeid og filmer. Altså jeg skal kjøpe en veldig billig en i samme størrelse ca. Men, jeg vil ikke kjøpe en som er dårligere enn det jeg har nå uansett hvor billig. Så det jeg lurte på, siden jeg ikke er så veldig oppdatert på dette området, er alle laptops som produseres per idag, uansett hvor billig de er, bedre enn denne som ble produsert for 5 år siden? Altså, blir uansett hva jeg kjøper en oppgradering? Endret 3. juni 2012 av elementz Lenke til kommentar
G-Man™ Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Skal vel mye til for å få "dårligere" enn det der i dag, men det finnes sikkert noen sleipe butikker som forsatt selger maskiner som er tre fire år gamle. Så det gjelder nok å sette seg ned å lese seg litt frem, eventuelt poste aktuelle maskiner her så andre mer erfarne personer kan uttale seg om de. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Det eneste som kan grense til dårligere er netbooks Lenke til kommentar
sitelux Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Kort: ja, sannsynligvis. MEN: hvorfor bytte den du har? Er den treg? Dårlig batteri? ødelagt? I bestefall kan du oppgradere den du har med en SSD disk og mer RAM for en ganske grei pris (krever minimalt med datakunnskaper). Hvis du da legger inn en clean install av win7 vil du sannsynligvis merke STOR forskjell. Ypperlig til bruk av kontorapplikasjoner/surfing og film Lenke til kommentar
elementz Skrevet 3. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2012 Den jeg har fungerer fortsatt utmerket. Jeg elsker den. Har hatt denne babien lenge nå og vært gjennom tynt og tykt. Men reklamasjons tiden utgår snart. Den har vært i bakken en del ganger, på reparasjon mer en en del ganger. Per idag er skjermen helt løs på den ene siden, skjermen har ca 10-20 farge streker vertikalt midt på skjermen som går ikke vekk. Den kjører Win Vista. Har ingen HDMI utgang. Liten lagringsplass. Osv. Jeg kunne brukt tusen spenn på nytt OS, sendt den til reparasjon, oppgradert litt minnen, disken etc. Men blir for mye slit og penger for å sette noe veldig gammelt tilbake på et respektabelt nivå. Så jeg fant ut at jeg skaffer meg bare ny for 5.000,- eller lignende. Jeg har slutta å spille så veldig mye. Blitt mer voksen. Så må trenger jeg ikke en råtass mer. Derfor denne laptopen har holdt ut med meg så lenge egentlig. Lenke til kommentar
sitelux Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 (endret) dobbel Endret 3. juni 2012 av sitelux Lenke til kommentar
elementz Skrevet 3. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2012 Lurer også på når de første laptops kommer med Win 8? Lenge å vente på dem? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 hva med noe sånt: http://www.engadget.com/2012/03/06/gigabyte-u2442-ultrabook-hands-on/ Lenke til kommentar
elementz Skrevet 3. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2012 hva med noe sånt: http://www.engadget....abook-hands-on/ Det der ser bra ut. Leste nettopp at win 8 kommer til høsten antagelivis så venter litt med å kjøpe ny laptop til da. Men den du linka til ser bra ut. Tynn, lett, alle nødvendige ports, win 8 og fin å se på. Blir noe slikt jeg skaffer meg hvis prisen er fin. Dama vil at vi skal kjøpe 2 stk gamer pc til 20k hver. Men jeg spiller som sagt ikke så mye mer og syns det blir bortkasta penger. Så ender med å kjøpe en billig laptop til meg og en 20k pc til henne. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Lurer også på når de første laptops kommer med Win 8? Lenge å vente på dem? Neppe før i oktober/november. Windows 8 ligger ca 4 - 5 uker etter Windows 7 når det gjelder beta og release preview. Om denne forsinkelsen fortsetter så kommer Windows 8 i november. Det vil trolig være bærbare på plass omtrent samtidig - men for et brukbart utvalg må man nok et stykke ut i 2013. Til ditt første spørsmål - ja omtrent alt som selges i dag er bedre enn din gamle. Men personlig vil jeg ikke anbefale å gå for det rimeligste. Rimelige maskiner har som oftest dårlig skjerm, simpel byggkvalitet, kort batteritid og høye vekt. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Det vil komme maskiner med oppgraderingsmulighet, du kjøper maskinen i sommer og du får med en lapp eller noe som gir deg muligheten til å oppgradere til Win 8 Pro for 100kr når det kommer ut. Jeg ville ventet ut en uke til Computex 2012 er ferdig, da er det meste som kommer av maskiner mellom nå og Win 8 release vist frem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå