H4mmerhead Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Hei, jeg har hatt et problem med pc'n en stund, som jeg håper noen kan hjelpe meg med. Det som skjedde, var at hver gang jeg prøvde og spille Battlefield 3, kom jeg inn på serveren og spillte i ca 1 min, så slo pc'n seg helt av. Først trodde jeg det var et problem på EA sin side, og kontaktet dem, men de kunne ikke finne noen feil. Så kom jeg på at jeg har satt i en del ''nye'' deler i pc'n i det siste, og om strømforsyninga kanskje ikke var god nok, så jeg kjøpte meg en brenn ny 750W strømforsyning, som ble installert nå i helga, og reformaterte pc'n og installerte 64bit slik at jeg kunne få bruke alle de 8GB med ram jeg har satt i. Nå funket BF3 som ett underverk i 20-30 min, så slo pc'n seg av igjen. Så jeg gikk bort til pc'n og kjente på den, og den var glovarm, såpass varm at det var vondt og holde hånda på den i lengre enn 5 sek. Etter den hadde stått av i ca 5 min, slo den seg plutselig på igjen av seg selv, kom inn på skrivebordet, så slo den seg av igjen, og nå vil den ikke på i det hele tatt.. Noen som vet hva som kan være feilen? Hva kan jeg gjøre for og fikse dette? MSI hovedkort AMD Athlon Quad-Core 2,70GHz ATI Radeon HD 5770 8GB Ram Envizage 750W 250GB ledig plass Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Du er vel inne på det selv, er den glovarm så har du for dårlig kjøling. Du må vurdere luftgjennomstrømmingen i kabinettet, om det trengs flere vifter, etc. Lenke til kommentar
War Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Hvor er pcen varm. Har du noen vifter som blåser kald luft inn forran og varm luft ut bak? Lenke til kommentar
H4mmerhead Skrevet 3. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2012 Hvor er pcen varm. Har du noen vifter som blåser kald luft inn forran og varm luft ut bak? Den er varm overalt egentlig, på toppen og på siden av kabinettet. Har ei svær vifte på venstre side av kabinettet, men tror den er gåen, har koblet den til men den vil ikke gå. Så har vel ingen vifter som blåser inn kald luft nei :/ Lenke til kommentar
War Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Det er cel gpu og cpu da som varmer opp inni. Er det monteringshull for dette? Ser ut som du trenger et par vifter, i mellomtiden burde du i alle fall kjøre uten sidedør om det ikke er noen luftflyt i kabinettet fra før. Lenke til kommentar
H4mmerhead Skrevet 3. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2012 Det er cel gpu og cpu da som varmer opp inni. Er det monteringshull for dette? Ser ut som du trenger et par vifter, i mellomtiden burde du i alle fall kjøre uten sidedør om det ikke er noen luftflyt i kabinettet fra før. Ja trenkte jeg skulle gjøre det, men problemet er jo at den ikke starter i det hele tatt, pc'n er kald nå, og har hatt ute strømledningen en stund nå, men den vil ikke starte i det hele tatt, den er bare helt død :/ Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Hovedkortet har noe som heter brikkesett og disse er normalt idag uten aktiv kjøling . Samme med spenningsregulatorer på hovedkortet. Muligheten er tilstede at hovedkortets brikkesett og/eller spenningsregulatorer har avgått med døden grunnet overoppheting. Lenke til kommentar
H4mmerhead Skrevet 3. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2012 Hovedkortet har noe som heter brikkesett og disse er normalt idag uten aktiv kjøling . Samme med spenningsregulatorer på hovedkortet. Muligheten er tilstede at hovedkortets brikkesett og/eller spenningsregulatorer har avgått med døden grunnet overoppheting. Ok, så jeg må ha nytt hovedkort, og helst nytt kabinett med vifter? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Påpeker bare muligheter for hva som er ødelagt. Kan egentlig være hva som helst. Man kan ikke bare kjøpe nye ting på måfå uten og få deler testet hver for seg. Lenke til kommentar
H4mmerhead Skrevet 3. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2012 Påpeker bare muligheter for hva som er ødelagt. Kan egentlig være hva som helst. Man kan ikke bare kjøpe nye ting på måfå uten og få deler testet hver for seg. Ja skjønner, hvordan kan jeg teste hver enkelt del, når ikke pc'n vil på? Lenke til kommentar
War Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Ta ut ledningen, trykk på knappen, så sett i ledningen og boot igjen. Starter den da? Lenke til kommentar
H4mmerhead Skrevet 3. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2012 Ta ut ledningen, trykk på knappen, så sett i ledningen og boot igjen. Starter den da? Nei, den gjør ikke det, og jeg fikk lånt ett hovedkort av en kamerat som jeg satte i, men den starter fortsatt ikke.. Det lyser fra hovedkortet, og da får den jo strøm, så kan ikke være strømforsyninga heller :/ Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 ...Det lyser fra hovedkortet, og da får den jo strøm, så kan ikke være strømforsyninga heller :/ Jo, det kan være strømforsyningen selv om det lyser fra hovedkortet. Det lyset kommer fra en liten del av PSU (5V STBY), det er flere andre deler som kan slutte å fungere. Uten at jeg dermed har noen formening om din PSU fungerer eller ikke. En PSU kan testes ved å jumpstarte og måle spenningene. Lenke til kommentar
H4mmerhead Skrevet 5. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2012 ...Det lyser fra hovedkortet, og da får den jo strøm, så kan ikke være strømforsyninga heller :/ Jo, det kan være strømforsyningen selv om det lyser fra hovedkortet. Det lyset kommer fra en liten del av PSU (5V STBY), det er flere andre deler som kan slutte å fungere. Uten at jeg dermed har noen formening om din PSU fungerer eller ikke. En PSU kan testes ved å jumpstarte og måle spenningene. Hallo igjen. Fant ut av feilen, det var den nye strømforsyninga jeg satte i som tok kvelden allerede. Men nå har jeg ett nytt problem, jeg satte i ett nytt hovedkort jeg kjøpte av en kompis for ei flaske brennevin, og prøver og formatere pc'n, men den vil ikke.. Etter jeg har trykka på og boote fra cdrom, kommer det opp: Windows is loading files, så går den til ''Starting Windows'' og der står den fast, har latt den stå på over natta og utover dagen idag for og se om det skjedde noe, men ingenting har skjedd, den står fortsatt på starting windows, hva kan jeg gjøre for og på formatert og installert windows på nytt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå