Gå til innhold

Film: Countryside Warfare in Norway

Anbefalte innlegg

Hei!

Nedenfor har du link til min siste "kortfilm". Egentlig kan det ikke kalles kortfilm da det ikke er særlig handling men mye skyting og eksplosjoner.

Var et par feilkalkuleringer i tagningene som gjorde at det ble feilklipping 2 steder + at et par biler kom med langt borte. I tillegg var det et par renderfeil som var uungåelig ved interpolering av hele frames for å få skikkelig heftig slowmotion.

Ellers håper jeg du liker den. Var mye arbeid i post, men var absolutt verdt det :)

PS: Dette skal ikke være noe meget seriøst noe. Det skal være litt komisk action, slik som når sistemann går helt kamikaze og mister hjelm og det som er når han lander.

http://www.youtube.com/watch?v=GL0oWYR7wL0

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, 50 folk har gått inn på denne tråden, men kun 11stk har sett videoen.

Ingen som er interessert? Virker rart å browse gjennom egenprodusert kultur forumet uten å se på det som legges ut og som egentlig er midtpunktet i tråden hehe :p

Men uansett, det hadde vært gøy med en tilbakemelding på color gradingen, effektene og komposisjonene utover de feilene jeg allerede har nevnt. Tips til forbedring neste gang osv :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Siden dette er såpass lenge siden så veit jeg ikke om du trenger hjelp lenger? men jeg kan si noe.

Noe som jeg først og fremst ser, er effektene, det du burde gjøre der mest, er vell egentlig å øve mer på tracking, og muzzle flares og bullet hit/debris effekter søk på youtube hvis du bruker adobe after effects søker du på det osv, selve filmen er bra men for min del er ikke effektene det.

her har du muzzle tutorial og tracking tutorial.

hvis du trenger hjelp etter 5 år xD

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hva du mener?

Hva er galt med trackingen annet enn på slutten med bilvinduet?

Og hva er galt med muzzle flaresene?

Hit debrisene suger, men hadde ikke tid til mer. Dette var jo egentlig bare en tøysefilm vi lagde på VELDIG kort tid for gøy :)

PS: Det er jo ikke lenge siden jeg postet filmen? Lagde den for bare et par måneder siden :)

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hva du mener?

Hva er galt med trackingen annet enn på slutten med bilvinduet?

Og hva er galt med muzzle flaresene?

Hit debrisene suger, men hadde ikke tid til mer. Dette var jo egentlig bare en tøysefilm vi lagde på VELDIG kort tid for gøy :)

PS: Det er jo ikke lenge siden jeg postet filmen? Lagde den for bare et par måneder siden :)

Første gangen jeg så stod det 2007 -_- ser 2012 nå, sikkert en synsfeil vil jeg tro :O

Det jeg så med muzzleflaresene var at de var litt små, men det er jo smak og behag, den ene dirt debris greia i starten med røyke følger kameraet, det kan være meningen, men der så er det kanter rundt "røyken" men uansett film er morsomt, jeg er ikke noe flink selv og jeg suger i redigering, jeg ser bare etter hva jeg synes men alle har egen smak ^^ håper det kanskje kommer flere filmer for det er artig å se på andres filmer, og de fleste jeg ser er ganske bra ellers er de veldig bra :) men jeg likte filmen ;)

jeg tror jeg var litt rar den kvelden jeg så på dette, for det virker bedre nå en forrige gang jeg så på :s

Lenke til kommentar

Hehe jeg skjønner at du det ser ut som feil med motion trackingen på den første debris "eksplosjonen". Det er rett og slett fordi debrisen blåser mot høyre. Og når jeg da tracker det ser det ut som om det blir på samme plass siden panoreringen av kameraet skjer i samme fart som debrisen som blåser til høyre. Skulle bare flippet den horisontalt så hadde jeg unngått det synsbedraget men men. Var for lat i redigeringsøyeblikket :p

Kommer til å komme noe mye mer seriøst etterhvert når jeg får tid til å lage noe skikkelig bra som ser filmatisk og pent ut :)

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Hehe jeg skjønner at du det ser ut som feil med motion trackingen på den første debris "eksplosjonen". Det er rett og slett fordi debrisen blåser mot høyre. Og når jeg da tracker det ser det ut som om det blir på samme plass siden panoreringen av kameraet skjer i samme fart som debrisen som blåser til høyre. Skulle bare flippet den horisontalt så hadde jeg unngått det synsbedraget men men. Var for lat i redigeringsøyeblikket :p

Kommer til å komme noe mye mer seriøst etterhvert når jeg får tid til å lage noe skikkelig bra som ser filmatisk og pent ut :)

Den største meningen med film (etter min mening) er at det skal være morsomt :) for da blir man bedre og bedre etterhvert man lager filmer, og det blir morsommere og morsommere, digger film :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...