Gå til innhold

Android & Mac = trøbbel?

Gjest medlem-169651

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-169651

Har hatt noen Androidtelefoner til nå og, det har funket het fint med Mac. Filoverføring med drag and drop har vært null problem. Dette har da være Android 2,2 eller 2,3 telefoner.

Så her igår fikk jeg tak i en Samsung Galaxy tab som kjører Android 3,1, og nå får jeg ikke frem den interne lagringen på desktopen i det hele tatt. Må visst bruke XMBC eller noe sånt, og da forsvinner jo hele poenget.

Hele greia med å bruke Android var at jeg skulle slippe å være så avhengig av iTunes, men nå blir jeg bare avhengig av et annet program?

Hvordan er dette med Android 4? Ser på en Android 4 telefon akkurat nå, og har veldig lyst på, men hvis drag & drop funksjonen er borte må jeg innrømme at Android ikke lenger er noe for meg.

Noen som har erfaringer med Android 4 og Mac?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er visst bare samsung-brettene som er litt sære på akkurat det området. fungerte fint å overføre ting fra/til mitt asus brett da det kjørte 3.x. fungerer like fint nå som det kjører 4.x. samme med telefonene jeg har hatt. 2.x og 4.x.

til mindre filer bruker jeg bare dropbox til å sende/motta filer til/fra brettet/telefonen. mye enklere.

Ellers kan du jo prøve Software cable https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lyy.softdatacable&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5seXkuc29mdGRhdGFjYWJsZSJd

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Takk for svar.

En kollega av meg har ett nettbrett fra LG og det er visst også sånn. Han er dypt skuffet.

Jeg er avhengig av at dette funker enkelt og raskt via USB. Å overføre filmer på 3-4 GB via WiFi er jeg ikke helt åpen for.

Noen som har et eller annet produkt med Android 4 som har drag & drop funksjonalitet?

Lenke til kommentar

Jeg har en mac med Snow Leopard, og en Galaxy SII med Android 4.0, og drag-and-drop over USB fungerer utmerket. Første gangen jeg koblet til USB-kabelen ville den ha meg til å laste ned et program som skulle fungere som en overføringsassistent, men dette fungerte ikke. Nå går jeg bare inn på USB-verktøy, klikker knappen som det står 'Koble lagringsplass til PC', plugger inn USB-en og voilá! Disken mountes på skrivebordet. Drag-and-drop går som en drøm.

Lenke til kommentar

Jeg har ingen direkte erfaring med Android 4.0 og Mac selv, men etter hva jeg er kjent med skal det ikke være noe problem. Blant annet har jeg en kamerat som bruker dette feilfritt med Galaxy SII. Jeg vet også av erfaring at det ikke har vært et problem med tidligere Android-versjoner på samme telefonen også. Det kan derfor virke som om dette er noe særeget for nettbrettene til Samsung, som det er blitt foreslått over.

Ellers kan det muligens variere fra produsent til produsent, så det trenger nødvendigvis ikke være for gitt at siden Galaxy SII m/4.0 fungerer med Mac, at alle andre også gjør det.

EDIT: Ser at Habarug har testet både One S og root med Android 4.0 og Mac, så da bør det være rimelig sikkert at alle Android 4.0-enheter har støtte for hurtig filoverføring :-)

Endret av moonte
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...