surfacetension Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 vi får stadig høre at vi for all del må unng¨å at det vokser frem ghettoer... definer ghetto? hvordann gjør vi det? det er klarrt at det er et pproblem i skolen... hvis 'ingen' kan norsk... Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 http://no.wikipedia.org/wiki/Getto Jeg definerer en getto til et område hvor folk med lik bakgrunn/kultur/sosiale forhold bor, som skiller seg ut fra f.eks byens "normale" b/k/s forhold. Folk vil alltid søke likesinnede, så gettoer vokser frem uansett. Lenke til kommentar
surfacetension Skrevet 3. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2012 jeg føler at problemet av og til blir blåst opp. i alle falll når det IKKE gjelder skole. kjenner jeg meg rett, så hadde jeg blitt ganske deppa dersom jr gikk i en glasse der ingen kunne norsk. hva kan gjøres? Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 jeg føler at problemet av og til blir blåst opp. i alle falll når det IKKE gjelder skole. kjenner jeg meg rett, så hadde jeg blitt ganske deppa dersom jr gikk i en glasse der ingen kunne norsk. hva kan gjøres? Kva kan gjøres? reis til New Orleans, Houston, Los Angeles eller andre byer med større getto områder i sør-statane, du finner mest utprega i Cali, du har jo selvfølgelig alternativ som Brooklyn i NY, men igjen, det er rimelig mye mer utprega getto områder i la oss si New Orleans, der du kjører over noen av dem når du kjører innfartsveien til byen i fra LA int. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå