Gå til innhold

Oppgradere Dell XPS

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en Dell L501X XPS fra 2010 som jeg ønsker å oppgradere. Hva er den råeste oppdateringen jeg kan gjøre på en slik maskin? Hvilke minnekort, prosessor, skjermkort og harddisk bør jeg kjøpe?

Skal oppgradere selv, ikke sende inn til dell...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ny RAM og SSD gjor underverker med de fleste PC/Laptop. Du kan max installere 8Gb RAM i denne PCen og SSD etter hvor stort budsjett du har. 120-240Gb er overkommelig. Er usikker pa om du kan bytte prosessor, men kanskje skjermkort. Kan du fortelle hvilken spesifikasjon din PC har sa kan nok noen fortelle deg mer om hvilke oppgraderinger du kan gjore

Lenke til kommentar

Ok takk for de svarene. Litt specs:

4 gig ram

intel core i5 cpu m 560 2,67 ghz

ssd hva er det?

Og hvilke type ramkort er best nå for tiden?

ssd må vel være hardisk? Hvilke typen er best? budsjett er ingen begrensning

Lenke til kommentar

Sjekk ut youtube for enkel forklaring pa hvordan bytte hard disk til SDD. Det er mange meninger on hvilken som er best men Kingstone Hyper X 480GB og Intel 520 480GB skulle vare gode. Sjekk ut prisguiden for a finne noe som passer. 2.5" SSD med SATA3 6Gbit/S er type du er pa utkikk etter. Hvor mange GB du vil ha finner du ut nar du ser prisene. Hvis du har mange filmer kan det vare best a ha disse pa ekstern disk sa slipper du a kjope en hoy kapasitet og kostbar SSD.

Du kan sjekke ut disse RAM brikkene i prisguiden ogsa: Corsair Value DDR3 SO-DIMM 1600MHz 8GB (2x4GB)

Lenke til kommentar

Angående prosessor: Du kan oppgradere oppover til og med de beste alternativene som var å få på konfigurasjonssiden til laptopen din da den var ny. Ikke noe mer moderne. Du kan sette inn mer RAM, dersom du har behov for det. Den klart største og mest følbare oppgraderingen du kan gjøre, er å bytte ut snurreharddisken med en SSD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...