Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skal kjøpe ny bil, trenger litt tips og info ( Hyundai i 40 )

Anbefalte innlegg

Hei. No som lille mor har kommet til og familien har blitt forstørret med en har behovet for en ny bil sikkerlig smekket meg i fjeset.

Har bestemt meg for Hyundai i 40, da jeg rett og slett digget designet både utvending og innvending og trivdes veldig godt bak rattet.

Dette er første gang jeg kjøper en bil (bilen jeg har no fikk jeg nesten kastet etter meg) og trenger derfor litt tips.

Har sett og prøvd en Hyundai i 40 2012 og etter å ha sett og prøvd en rekke andre biler er valget tatt, men føler ikke at det nødvendigvis er det rette for lommeboken. Min far prøver å overtale meg til å kjøpe en Golf Stv eller Pasat Stv da de har en veldig fin kampanje (1,99% rente på både leasing og lån), men jeg liker ikke disse bilene. Føles liksom litt 1990 sammenlignet Hyundai i40.

Hyundai skal ha 5,25% og 5,95% (leasing / lån).

Jeg fant også en Hyundai i 40 2011 langt oppi nord norge, denne har allerede vært leaset i 2 år og vil koste meg 2500 pr mnd. Fikk veldig trua på den. Lease den i 1 år for å kjøpe den ut. Denne bilen har vel allerede blitt nedbetalt 60 000, men er usikker på hva som er forskjellen på 2011 og 2012 modellen.

Også var det no det å få tak i bilen, Det tar meg ca 20 timer å kjøre dit eller 2 dager med hurtigruten. Kan jeg be de om å sende bilen ned med hurtigruten eller må jeg fysisk opp dit og skrive under papirene?

Kan/bør jeg prute når jeg skal kjøpe bil? Svigermor sier det, men ho sier ganske mye til tider :/

Vart mange spørsmål dette, skal også ta å ringe opp og høre med Hyundai forhandleren i nord norge på mandag og få et pristilbud på Passat stv for morroskyld (kan hende dette kan brukes for å få ned prisen på Hyundai'en ?!)

Er vel noen av svarene som kan bli besvart på mandag når jeg ringer litt rundt, men når jeg først har bestemt meg for bil er det ikke stort annet jeg tenker på og vil komme litt forberedt :) Skal bli digg å komme seg på lang turer uten å være redd for at bilen stopper

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er de så sjeldne at du ikke finner noen som er nærmere?

Historisk sett har biler i Nord-Norge hvert dyrere enn f.eks rundt Oslo, og kjøpe bil usett bør du ikke finne på uansett hvor mye bilder og lovord selgeren har.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...